Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Short Rally Kasterlee : Volledige voorbeschouwing.

De regionale autosport boert goed. En dat is niet altijd af te leiden uit het aantal verkochte licenties, maar komt tot uiting in de deelnemerslijsten van de organisatoren. Die zetten graag een bepaald bordje aan het raam: “Uitverkocht!” Het verdict viel eigenlijk al op 8 augustus, een goede drie weken voor het sluiten van de deelnemerslijst in de Short Rally van Kasterlee. Met 93 teams wordt het “full house”, voor de anderen bestaat er een reservelijst.
De Short Rally Kasterlee is de enige overblijvende rallywedstrijd in de provincie Antwerpen alsook de eerste wedstrijd van het Vlaamse regionale kampioenschap die dit seizoen buiten West-Vlaanderen wordt gereden. Een vereiste in het kampioenschap is dat er minstens één wedstrijd buiten de eigen provincie dient te worden gereden. Even kijken dus welke West-Vlaamse titelpretendenten en toppers er afzakken naar de Kempen. De short rally heeft de status van “open” wedstrijd en dus kunnen ook rijders met niet VAS-vergunningen deelnemen. Een gegeven waar traditioneel onze Noorderburen gretig gebruik van maken. De gedoodverfde winnaar wordt Piet Van Hoof met de supersnelle Lancer Evo IV. Hij wordt niet voor niets “Mister Kasterlee” genoemd want hij mocht hier al menig beker mee naar huis nemen. En als de Nederlanders afzakken, dan brengen ze uiteraard hun vrienden mee! Die zijn allemaal kanshebber op een podium, zelfs op de overwinning. Zoals Arjen De Koning met de originele en mooie ex-Tommi Mäkinen Lancer Evo VI, en Sander Van Hoof (Lancer Evo X). Dan zijn er ook nog Martin Van Iersel (Evo X) en Hein Jonkers (Lancer Evo VI). In de Divisie 3 kunnen de Belgen tegen deze Nederlandse armada weinig weerstand bieden. Vorig jaar nog kon (de nu afwezige) VAS kampioen Steve Bécaert vaststellen dat het niveau van de Nederlandse Evo’s zeer hoog lag. Eddy Vandevelde kan hopen op een mooie klassering, maar zijn Evo X in eigen beheer zal waarschijnlijk niet kunnen optornen tegen de Nederlandse profi’s. Misschien tovert de wederoptredende Steve Matterne, met co Rik Vanlessen, iets uit zijn hoge hoed en zijn Evo X? Het belang voor de Vlaamse rijders ligt in de andere klassen. Zoals de Divisie 1-2, waar het de vraag is wie Stefaan T’Joens zal afhouden van zijn 8ste opeenvolgende zege in de categorie? Stefaan brengt deze keer de Renault Clio aan de start in klasse 2D (terwijl de Mégane wordt klaargezet voor de komende Omloop van Vlaanderen). Maar wie legt hem iets in de weg? Erik Lefevere misschien met een Clio RS of Patrick Gaethofs in zijn vertrouwde Honda Civic? Bij de Historics wordt het waarschijnlijk een zeer open strijd. De winnaar van vorig jaar, Mats Van den Brand, komt opnieuw naar Kasterlee met zijn E30 M3, samen met Eddy Smeets. Weerwerk zal er ongetwijfeld komen van thuisrijder en BMW-specialist Guino Kenis, die net als Tom Van Rompuy eveneens kiest voor een E30 M3. Dat wordt ongetwijfeld knokken. Maar binnen de Historics woedt nog een andere strijd, die voor de winst bij de Oldtimers. Daar komen vooral Danny Kerckhof (BMW E21), Ronny Declerck (Opel Ascona) en Bram Fonteyne (Volvo 240) kampioenschapspunten sprokkelen. Zij moeten opletten voor de Opel Kadetts van de immer snelle Willy Cools en de jonge Glenn Rogiers. Verder zijn er nog de vele belangen in de lagere klassen, waar mensen als Mark Karnier (BMW) punten komen sprokkelen in functie van hun plaats in het VAS-kampioenschap. Doorloopt u even de tussenstanden en de deelnamelijst en u zal tal van duels vinden. Het weer kondigt zich tamelijk mooi aan voor deze 13de editie. Even meegeven dat het wedstrijdcentrum zal verhuizen naar Stoeterij De Vier Dagmaelen, aan de Retiesebaan 244 in Kasterlee. De proef van De Hese werd behouden maar KP Goor wordt dit jaar vervangen door de proef van Retiesheike. Het staat garant voor 102 kilometer, waarvan 66,8 kilometer tegen de tijd en 35,2 kilometer verbindingstraject. Op zondag 27 augustus gaan de eerste deelnemers van start op KP1 om 9 uur. De aankomst wordt voorzien vanaf 17u.