Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Short Rally Monteberg 2017 : Voorbeschouwing.

Na vele jaren wordt de Rallysprint van de Monteberg voor het eerst de Short Rally van de Monteberg. De organisatie mikt met een vernieuwde aanpak op een uitgebreid deelnemersveld in het licht van de grote “Rally van Ieper”, eveneens een organisatie van Superstage. Als rallysprint was de Monteberg een monument. Nadat de discipline uit het Belgische kampioenschap was gefilterd bleef “De Monteberg” jarenlang de enige nationale rallysprint op de kalender. Tot in 2012, toen resoluut gekozen werd voor een ééndaagse wedstrijd op de regionale kalender. Nu komt er een volgende fase aan met de Short Rally.
De vertrouwde proef van 8,10 km op de Monteberg blijft ongewijzigd. Deze klassieker wordt vier keer afgewerkt, maar er komen nu ook drie passages over de nieuwe proef van 8,44 km. Busseboom zal ongetwijfeld nog een belletje doen rinkelen bij de anciens want een deel van de proef maakte in de jaren 70 van vorige eeuw deel uit van de Rally van Ieper. Het rallycentrum en het servicepark verhuizen van het gezellige Dranouter naar het al even gastvrije Wijtschate. Het Rally HQ zal zich bevinden in Ontmoetingscentrum “De Klaverhulle” (Schoolstraat 12B, Wijtschate). Wie moeten we voordragen voor de winst? Moeilijk te voorspellen want wie had er vorig jaar Filip Pyck verwacht op de Evo X? En Steve Bécaert strandde toen in zijn exemplaar op een halve seconde. Dit jaar brengt de Poperingenaar een DS3 R5 mee, potentieel een veel betere wagen... Maar ook Hans Weijs komt aan de start met een Fiesta R5. Wie kan hem stoppen? Tenminste als er geen logistieke problemen rijzen want de wagen werkt die week nog een rally af in Duitsland! En Steven Dolfen krijgt ook een DS3 R5 in handen en kan nu eindelijk tonen dat hij tot de beste rijders van een nieuwe generatie behoort. Misschien zijn de R5’s helemaal niet aan zet. Er komt ook nog ene Piet Van Hoof, en zijn neefje Sander, deelnemen en de Nederlanders spelen altijd voor de winst als ze in Vlaanderen verschijnen. Er is uiteraard de Evo X, de “rode raket” van Andy Lefevere, die vorig jaar quasi ongeslagen bleef in de West-Vlaamse regionale rally’s. Opletten toch ook maar voor de razendsnelle en krachtige BMW Compact van Brecht Hoorne, de 430 pk sterke 1M van Thierry Cockelaere en aan het stuur van een Skoda Octavia WRC kan je Fredericq Delplace onmogelijk uitsluiten als zegekandidaat.
Ook bij de Historics moet je wel een erg goede gokker zijn om vooraf de winnaar te kiezen. Uiteraard is er Paul Lietaer. “The best of the West” staat er altijd, zeker in de West-Vlaamse speeltuin en met de vertrouwde Escort. En wat te denken van Dirk Vermeirsch, die met de Sierra Cosworth twee jaar geleden al een demonstratie ten beste gaf van zijn kunnen. Onderschat Merlevede niet met zijn razendsnelle groep A M3. En hoe goed is de M3 van Alain Vermeulen en heeft Peter Demeyer zijn 323i al beter onder de knie na zijn “stage” met Lefevere vorig jaar in Oudenaarde? En last but not least is er de terugkeer van voormalig VAS kampioen Nick Toorré, die zijn eigengebouwde Sierra Cosworth boven de doopvont zal houden...
Redenen genoeg dus om de streek rond Dranouter te bezoeken op zondag 7 mei. Om 8u15 wordt de start gegeven op het podium en de eerste wagen presenteert zich om 08u44 aan de proef van de Monteberg. De nieuwe proef “Busseboom” zal een eerste keer verreden worden om 10u19. Omstreeks 17u10 worden de deelnemers terug aan de finish verwacht.