Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Legend Boucles Bastogne 2016 : De comeback van Markko Martin met een Ford Escort Groep 4 van MY Vintage.

Nu nieuws dat ons echt wel plezier doet. Ten eerste omdat de 40-jarige Est nog nooit eerder naar ons land kwam, maar ook omdat hij zijn comeback in de rallysport maakt, iets meer dan 10 jaar na het noodlottige ongeval, waarbij zijn corijder Michael Park in de RAC Rally 2005 het leven liet.

De meervoudige Estse kampioen startte voor het eerst in het WK in 1997 en Markko Martin was zeer lang een van de uitgesproken talenten van zijn land. Na een debuut voor Toyota, stapte hij al snel over naar de troepen van Malcolm Wilson die van hem een officieel rijder voor Ford maakte. Hij zou er meerdere jaren doorbrengen, alvorens naar Subaru over te stappen.

In 2003 en 2004, won Martin vijf manches van het WK, te weten Griekenland, Finland, Mexico, Corsica en Spanje. Hij maakte vervolgens een transfer naar Peugeot, om er met de 307 te rijden, een wagen waar hij zich moeilijk aan zou aanpassen. Hij behaalde desondanks een 18de podium in het WK, scoorde zijn 100ste snelste tijd in een KP, alvorens het noodlottige ongeval, waarin Michael Park het leven liet, zijn leven zou veranderen. Enkele weken later zal Markko aankondigen dat hij een punt achter zijn loopbaan in de rallysport zet. Hij reed in het totaal 86 WK-wedstrijden en eindigde 3de in het WK van 2004. In 2007 nam hij nog deel aan de Show Memorial Bettega, die hij met een Impreza WRC zou winnen, alvorens testrijder te worden voor Prodrive.

Markko is vandaag de manager van zijn jonge landgenoot Ott Tanak.

Ik heb aan geen enkele echte competitie meer deelgenomen in tien jaar en ik ben erg vereerd dat de organisator aan mij heeft gedacht”, aldus Markko. “Stéphane Prévot (hij won de Michael Beef Trophy die aan Michael Park is opgedragen) die ik kende van destijds, heeft niet echt moeten aandringen om mee te doen. Ik maak mijn comeback met een Ford Escort Groep 4 van MY Vintage en dat spreekt me enorm aan. Ik weet niet of ik voor de zege zal kunnen gaan, maar ik wil vooral het publiek niet ontgoochelen. En nog eens bedankt voor de uitnodiging.”