Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

6 uren van Kortrijk 2015 : Voorbeschouwing.

Ook dit jaar pakt het organiserend team, Autostal Groeninghe, uit met enkele belangrijke vernieuwingen om de rallyteams en talrijke liefhebbers nog meer te plezieren. Het evenement blijft een tweedaagse maar met een gloednieuwe klassementsproef: ’t Hoge. Het gaat om een vrij korte maar uitdagende proef op een parcours ten noorden van Bellegem. Vorig jaar startte de rally met de nieuwe klassementsproef in Moeskroen. Dat werd een enorm succes. De piloten genoten zichtbaar van het traject en in het bijzonder van de spektakelzone op de site van Lavano. Dé publiekstrekker van 2014 vindt dus opnieuw plaats, maar ditmaal als tweede proef.
Autostal Groeninghe zal er alles aan doen om de klassementsproef zo toegankelijk mogelijk te maken. De befaamde brug komt zeker terug, zodat de toeschouwers in alle veiligheid de publiekspunten kunnen bereiken. Op zondag houdt de organisatie vast aan het beproefde recept, namelijk de klassementsproeven Kooigem, Bellegem, Tombroek en Aalbeke. Die moeten drie keer worden afgewerkt. Dat brengt de totale afstand voor het eerst in drie jaar tot iets meer dan honderd kilometer.
Autostal Groeninghe houdt eraan om dit sportieve evenement gratis te houden. Het epicentrum blijft de Grote Markt met een grote tent waar iedereen welkom is. De sfeer in de binnenstad zorgt voor een unieke ervaring voor de teams en de toeschouwers. Op zaterdagnamiddag wordt de start gegeven aan het stadhuis van Kortrijk, alvast een publiekstrekker. Wanneer de laatste wagens richting Moeskroen en ’t Hoge trekken, komen de eerste wagens al terug aan in Kortrijk waar ze voor de eerste keer over het podium moeten. ’s Avonds kan iedereen in de Grote tent nog terecht voor een gratis optreden van Brussels by Night met Raf Van Brussel. Op zondag kunnen toeschouwers uiteraard de wagens op de proeven in actie zien.
Met Didier Duquesne en Vincent Verschueren kenden de “6 uren van Kortrijk” al twee prestigieuze winnaars. Dit jaar overtreft de organisatie zo mogelijk nogmaals zich zelve. Paul Lietaer is er met de Subaru Legacy, een van de meest exotische historische wagens van het moment. Op de deelnemerslijst noteren we Vincent Verschueren, Pieter Tsjoen, Bernd Casier, oud-winnaar Didier Duquesne (met een Fiesta WRC!) en alle lokale specialisten als Davy Vanneste, Yves Bruneel, Claudie Tanghe, Bert Cornelis, Andy Lefevere en de kersverse Belgische kampioen bij de historische wagens: Pieter-Jan Maeyaert.
De wedstrijd zal te volgen zijn via RPR 96.9 FM en naast de website zijn er ook Facebook- en Twitterpagina’s. Zowel de proeven, de servicezone, de grote tent op de Markt zijn altijd vrij toegankelijk. Zaterdag om 16u46 wordt het startschot gegeven aan het Belfort, in de schaduw van de tent op de Grote Markt. Op zondag rijdt de eerste wagen al om 8u00 richting de eerste proef en rond half zes wordt de winnaar uitgeroepen. Rondom de grote tent zullen bezoekers hun ogen de kost kunnen geven aan een reeks exclusieve wagens. Prioriteit wordt de veiligheid van de deelnemende teams en van de toeschouwers. Langs het volledige parcours staan gemachtigde stewards die het publiek begeleiden naar een veilige zone. De winnaar rijdt omstreeks vijf uur over het eindpodium.