Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rallye de Tournai 2015 : Verslag Belgium Ford Pinto Cup.

Esplanade de L’Europe was het decor voor onze eerste ervaring op Waals grondgebied. Anckaert Christof zorgde voor het nodige spectakel bij onze Waalse vrienden als H0 wagen , maar voor onze andere piloten moest er terug gereden worden tegen de klok. Het was er een frisse zondagmorgen, het was droog en later op de dag kwam zelfs de zon tevoorschijn dus waren dit eigenlijk de ideale condities om Rallye de Tournai te starten. Een rally die zou bepalen wie met de beste uitgangspositie richting Kortrijk zou afreizen.
En het was Catteeuw Rudy die meteen alle registers open trok en met 1 sec voorsprong op Van Wanseele Jeroen de leiding nam, 3de tijd was voor onze nieuwe debutant in de Cup Desmet Robbert die zich redelijk vlug kon aanpassen aan de Ford. Olivier Kurt kon na Kp1 al opnieuw de schade opmeten na het afbreken van een bout
zou hij al meteen 30sec prijs moeten geven op zijn grootste concurrenten Jeroen & Rudy. Maar Kurt kennende geeft nooit op en ook nu zou hij blijven strijden met de middelen die hij heeft.
Verhaeghe Koen wou ook terug het goeie ritme vinden en startte met een mooie 5de tijd. Warnez Sam was ook in Doornik van de partij en wou koste wat kost de eindstreep behalen, hij opende de dag met een 6de tijd net voor Platton Jochen.
Op naar KP2 en het was opnieuw Catteeuw R. die er de snelste tijd voor zijn rekening nam. Van Wanseele J. had zich namelijk een situatie misrekend die hij bijna zeer duur betaalde, maar kon met wat blikschade de wedstrijd toch verder rijden. Warnez S. zette een prachtige 3de tijd neer en toont zo opnieuw dat ook hij progressie maakt. Desmet R. & Verhaeghe K. deelden plaats 4 en 5. Platton J nam plaatsje 6 maar het grootste tijdsverlies was er terug voor Olivier K. na zijn afgebroken bout kon hij niet op koers snelheid KP2 afwerken en gaf meer dan 1m30 toe op de leiders. Nadat de teams de nodige check up konden doen, stond voor de piloten de veelbelovende KP3 van welgeteld 27 km voor de boeg maar helaas was er een voorgaande deelnemer die na een sortie voor een neutralisatie had gezorgd zodat iedereen een normtijd kreeg.
Op naar ronde 2 en na de nodige service kon Olivier K. terug vol aan zijn inhaalbeweging starten en nam er meteen een besttijd. Opvallend was dat Desmet Robbert zijn vorige tijd met 30sec verbeterde en zo steeds beter in het ritme kwam. Ook Warnez S liet een goeie indruk achter en liet er mooie dingen zien samen met Platton J. en Verhaeghe Koen maar voor hun was de strijd vooraan iets te snel en zouden de heren onderling strijden voor plaats 5.
Op Kp5 was het terug Olivier K. die de snelste tijd reed maar Catteeuw gaf het meeste tijd prijs ( kreeg motor niet terug aan de praat ) zodat Van Wanseele J. de leiding overnam met 1 sec. Warnez S. bleef goede tijden draaien en probeerde op die manier in het zoch van Desmet R. te blijven. Olivier K. was mede door zijn besttijd al opgeschoven naar plaats 5 en wou graag terug het podium betreden om als leider Doornik te verlaten.
Hij zette zich schrap om opnieuw tijd goed te maken op de 27km lange Kp, maar door de eerdere neutralisatie werd deze met meer dan ¼ ingekort, toch was hij 21 sec. sneller dan Catteeuw R. en zo was hij terug virtueel 3de.
Catteeuw R. kon zo met z’n 2de tijd terug de leiding van Van Wanseele J. met een kleine 5 sec. overnemen, waardoor er terug een thriller van jewelste zat aan te komen te Doornik.
Maar het was toch Catteeuw Rudy die er opnieuw een besttijd nam voor de verrassende sterke presterende Desmet Robbert die zich echt in z’n sas begon te voelen en zo de 3de plaats terug overnam van Olivier K. die opnieuw problemen kende. Van Wanseele J. zag de bui al hangen en wist als hij niet voor Catteeuw R. zou eindigen hij niet als leider Doornik kon verlaten, mede doordat ook hij 2 schrapresultaten in rekening moet brengen.
Zo stond de piloten er enkel nog de befaamde powerstage te wachten en was het uitkijken of daar nog iets verrassends kon gebeuren? En het mocht opnieuw niet zijn voor Warnez Sam hij viel op 200m van de finish stil en moest definitief de wedstrijd staken met mechanische pech, het zit het team van Coudron echt niet mee dit jaar al zullen ze wel terug present zijn te Kortrijk!!
Platton Jochen kon na een mooie wedstrijd als 6de finish bereiken net achter Olivier K. het ging voor hem terug van kwaad naar erger met problemen aan de versnellingsbak verloor hij op die manier nog zijn 4de plaats aan Verhaeghe Koen.
3de plaats gaat naar Desmet Robbert die een mooi podium resultaat behaalt bij zijn debuut in de Cup.
2de plaats gaat naar Van Wanseele Jeroen die nu op 2 puntjes staat van de nieuwe leider Catteeuw Rudy.
Zo staat de top 3 dicht bij elkaar en zal de ontknoping net zoals vorig jaar vallen tijdens de 6 uren van Kortrijk.
Catteeuw Rudy kan zo naar zijn thuisrally als leider vertrekken maar kan zich geen uitschuiver veroorloven. Van Wanseele Jeroen heeft er namelijk nog een schrapresultaat van 23 punten achter de hand en kan bij een niet finish toch mooie punten scoren iets wat niet kan gezegd worden van de leider Catteeuw Rudy en de nr3 Olivier Kurt.
Hopelijk wordt de titel niet beslist door mechanische pech bij onze piloten en kan er onderling worden uitgemaakt wie er met de fel beheerde titel vandoor mag gaan!