Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Hemicuda Rally 2015 : Volledig verslag van de wedstrijd.

Met de stevige concurrentie van de GTC rally en de Rally van Doornik, eventjes verderop, kan de vijftiende editie van de Hemicuda Rally met 93 teams, gerust spreken van een groot succes. We kregen als kers op de taart nog een unieke winnaar want Bert Coene mocht eindelijk zijn zo gegeerde West-Vlaamse rally winnen.
Vijfvoudig winnaar Andy Lefevere had de krachtigste BMW 130i uit de Schmid stal en ging als topfavoriet er dan ook onmiddellijk tegenaan. Maar een klein uitstapje rechtdoor op KP1 betekende al onmiddellijk dat hij de leiding in handen zag van de Mitsu-bishi Evo X van Bert Coene, die deze keer afstand nam van zijn traditioneel imago van “traag op gang komende diesel”.
Pas op de tweede klassementsproef kon Lefevere de voorsprong uitdiepen voor Coene, terwijl Tobi Vandenberghe, worstelend met de afstellingen van zijn BMW130i, als derde volgde. De tweede lus zorgde voor een ommekeer in het klassement. Andy Lefevere, autoritair leider, ging op Kortemark in de fout en beschadigde een draagarm van de ophanging. De opgave was onvermijdelijk en zo werd Bert Coene de nieuwe leider. Hij kreeg nu wel af te rekenen met een opzittende Vandenberghe, die ondertussen zijn afstellingen had kunnen fijn stellen. De voorsprong was echter te groot en Tobi Vandenberghe moest vrede nemen met de tweede plaats, achter winnaar Bert Coene. “Het werd nog opletten tot de laatste meter”, zei Bert Coene achteraf. De man uit Moorslede aast al jaren op een West-Vlaamse overwinning en zag deze keer zijn droom uitkomen. “Eindelijk”, zuchtte Bert Coene “we zijn er al dikwijls zeer dichtbij geweest maar telkens ontbrak dat tikkeltje geluk. Dit is de bekroning voor de vele inspanningen van gans het team.” Voor Coene betekent het ook in de VAS tussenstand een sprong naar voren. Het podium werd vervolledigd door Steven Bécaert (Mitsubishi Evo X) die hiermee opnieuw aansluit met, de top van het VAS kampioenschap. Maar vergeten we niet dat ook Kevin Vandenbussche (BMW E30) een leuke puntenoogst vergaarde met zijn 20ste plaats algemeen!
Het betekende immers een 3de plaats binnen de klasse 3H.
Bij de Historics ging Robin Maes met de Opel Kadett City, van bij de aanvang autoritair aan de leiding. Achter zich moest hij zich vooral zorgen maken om vader en zoon Calcoen met de Ford Escort MkI. Zij klokten echter te vroeg in en betaalden met één minuut straftijd. De derde plaats was hun deel. Patrick Mylleville met de Porsche 911 leek een belangrijke uitdager te worden maar hij viel ten prooi aan een gebroken aandrijfas. Dat betekende dat het duo Degeytere-Michael, in een ex-Paul Lietaer Escort 1800RS, op de tweede plaats eindigde.
Het duo Gaethofs-Ceyssens (Honda Civic) deden met een overwinning in Divisie 1-2 een goede zaak in de tussenstand van het kampioenschap van deze divisie. Ze finishten met 7 seconden voorsprong op Mitch Vanoplynes en Benny Aeck in de Peugeot 106. De leiders in de tussenstand voor Koekelare, Luc Diet en Marnicq Jodts, plaatsten hun Peugeot 106 dan weer op de derde podiumtrede en bevestigden dat de strijd om de divisie 1-2 titel dit jaar wel eens zeer spannend zou kunnen worden...
“Ik wil nog wel eens benadrukken dat deze rally een samenwerking is tussen Hemicuda en Autostal Atlantic”, zegt Hemicuda voorzitter Jan Verschaeve. “De rijders van beide clubs beschouwen het een beetje als ‘hun’ wedstrijd. Onze focus ligt op de inzet, jaar na jaar, van betrouwbare mensen. We willen de zaken goed doen. Dat wordt gewaardeerd, getuige daarvan is de aanwezigheid van het voltallige schepencollege op onze persvoorstelling! Ik geloof niet dat enige andere organisatie dit kan voorleggen. Het aantal inschrijvingen stemt ons tevreden en we merken dat er een toenemende belangstelling is van buitenlandse teams. Misschien breiden we in de toekomst het aantal buitenlandse inschrijvingen verder uit.”