Newest pictures

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

GTC Rally 2015 : Hans Weijs beheerst naar de zege.

De GTC Rally 2015, de zesde manche van het Nederlands rallykampioenschap, kende een uitermate boeiend verloop. Pas in de slotfase nam topfavoriet Hans Weijs Jr afstand van zijn belangrijkste belager, Jasper van den Heuvel. De troostprijs was echter niet mis, want de piloot uit Barneveld werd voor de eerste keer Nederlands rallykampioen.
Van bij de start werd het een strijd met drie voor de overwinning, tot Bob de Jong een boordsteen raakte op het showrondje in Achtmaal. Het kostte de winnaar van vorig jaar 5'17" en alle hoop op het podium. "Een klein foutje. Dom, want al jaren rijd ik mooi rond die blokken, maar deze keer tikte ik een betonblok aan. Over de wedstrijd zelf ben ik heel tevreden. We hebben hard gereden en de DS 3 R5 deed het perfect, al reden we hier met de "low boost" om te vermijden dat de pop-off open zou gaan."
Jasper van den Heuvel sloot de eerste avond als leider af, maar het was wachten tot Hans Weijs de aanval in zou zetten met zijn Fiesta R5. Dat gebeurde deze namiddag. "Ik heb me nooit zorgen gemaakt, want ik wist dat ik met deze auto het verschil kon maken. Met de jaren heb ik ook wel geleerd dat je niet op elke proef het snelste moet zijn om een rally te winnen. Je moet geen 2 minuten voorsprong hebben," lachte Weijs, die toch flink moest trappen om de Mitsubishi van Jasper van den Heuvel af te houden. "Op de laatste proef hadden we nog een "narrow escape" in een bocht die we vol namen," bekende copiloot Bjorn Degandt.
Jasper van den Heuvel eindigde op amper 17"5 met zijn Lancer EvoX Gr.N. Voldoende voor zijn eerste Nederlandse rallytitel, maar er zat misschien zelfs meer in: "Ik moest finishen, dus kon ik niet zoveel risico's nemen. Maar, de wedstrijd werd beslist toen ik deze namiddag een foute bandenkeuze maakte. Ik had voor een zachtere compound gekozen, maar die banden werden te heet op de showproef in Etten-Leur, waardoor ze minder efficiënt waren in Rucphen. Daar heeft Hans het verschil gemaakt."
De derde plaats ging, na een spannende eindsprint, naar Antoine van Ballegooijen, die in de slotronde definitief afstand nam van Joachim Wagemans. De 21-jarige Belg was de verrassing van de wedstrijd met de Lancer EvoX R4 van Han Hoendervangers: "Na 2 km had ik al spijt van mijn keuze. Ik schrok van de power, van de snelheid en moest wennen aan het remmen met rechts. Maar, de tijden waren verrassend goed. Toen Antoine op de rondkoers 4" pakte, heb ik het voetje gelicht. Ik wilde de auto aan de finish brengen en ik had vooraf zeker getekend voor een 4de plaats."
Met een motor die op zijn laatste benen liep, eindigde Matthias Boon op de vijfde plaats met de Deltion Mitsubishi, voor Martin van Iersel en Jonas Langenakens, die zijn Lancer Evo9 ontdekte. Johan Faes sloot de wedstrijd af met een flink ingedeukte koffer op zijn Evo9: "Vrijdagavond hadden we problemen met het stuurhuis en zaterdag trok de wagen voortdurend naar rechts. In Rucphen, in een remzone, brak de auto uit en heb ik hem op de handrem rond gegooid, zodat we met de achterkant op de big bag schoven."
Bij de voortrekkers ging de zege naar Timo van der Marel met zijn snelle Opel Adam R2, terwijl de zege in de Nissan 350Z Challenge naar Erwin Klippel ging, nadat Antoine Biesheuvel met technische problemen moest afhaken.
In Historic ging de zege naar Anton Moree, voor de Brit Tim Pearcey en de Zweed Stig Andervang. De Legend Rally werd gewonnen door Götz Pfauder.