Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

San Marino Rallylegend 2015 : Markku Alen en Armin Schwarz vieren 30 jaar Lancia Delta S4.

30 jaar na de eerste verschijning in het WK rally zullen we opnieuw de kans krijgen om de historische en onvergetelijke momenten te beleven van de enige echte Lancia Delta S4. Deze prachtige Gr B wagens zijn namelijk te bewonderen van 8 tem 11 oktober 2015 in San Marino.
Tijdens de 13de editie van de Rallylegend zullen de toeschouwers bekende piloten aan het stuur zien van de Delta S4. Niemand minder dan Markku Alen en Armin Schwarz zullen met zo’n bolide aan de start komen.
In het begin van de jaren 80 moest Lancia op een bepaald moment zijn concurrentiepositie gaan verdedigen in het WK want de Peugeot 205 T16 en de Audi Quattro waren ondertussen al voorzien van vierwielaandrijving.
De Lancia Rally 037 , winnaar van de wereldtitel in 1983 , was immers niet meer in staat om de concurrentie aan te gaan met de andere constructeurs. De leiding van Lancia-Abarth met Cesar Fiorio ( sportdirecteur ), Claudio Lombardi en Sergio Limone ( ingenieurs ) zochten een oplossing . Vervolgens werd de Delta S4 geboren met als enige doel om te winnen op het hoogste niveau. ( Lancia Delta S4 ; S for supercharged and 4 for 4 wheel drive ).
De Delta S4 had niets gemeen met de andere Delta die we kennen. De Delta S4 werd immers speciaal gemaakt om te racen en het was nog steeds noodzakelijk om te minste 200 exemplaren te produceren.
Enkel op deze manier kon een homologatie verkregen worden bij de FIA om aan de start te komen in het WK.
De Lancia Delta S4 is tot op vandaag nog steeds top op het gebied van motortechnologie. Deze wagen was destijds een ambitieus, riskant maar absoluut een innovatief project. Uitgevoerd door zeer bekwame mensen bij Lancia en enigzins genieën. Het resultaat van team inspanningen met een gemeenschappelijk doel ; namelijk overwinningen boeken in het WK rally.
Er was 2 jaar nodig om dit ambitieuze project te voltooien. Het debuut van de Delta S4 in het WK rally vond plaats in Engeland tijdens de 1985 RAC Rally en was direct goed voor een dubbele overwinning met Toivonen-Wilson en Alen-Kivimäki.
De Delta S4 bleek dus direct een winnaar te zijn en werd in het volgende seizoen van 1986 bevestigd met de eerste plaatsen in Monte Carlo , San Remo , Argentinië en de Verenigde Staten. Na de briljante start van het seizoen 1986 gebeurde het tragisch ongeval tijdens de Rally van Corsica. Henri Toivonen en bijrijder Sergio Cresta , die op dat moment aan de leiding reden , crashten en overleefden het ongeval niet. Het WK Rally ging dat jaar gewoon verder met de Gr B wagens maar het team Alen-Kivimäki werd uiteindelijk toch de laatste wereldkampioen in het tijdperk van de Gr B wagens.