Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

East Belgian Rally 2015 : Franky Boulat kampioen in de RACB M-Cup.

De afgelopen East Belgian Rally in St. Vith was de laatste wedstrijd van de RACB M-Cup. Het werd een ware thriller met een spannende apotheose waarbij het wachten was tot de laatste KP om te weten wie de eerste M-Cup kampioen zou worden.

De concurrentie had voor deze wedstrijd nog ‘back-up versterking’ van formaat ingeroepen. Niemand minder dan Andy Lefevere en Steve Van Bellingen stonden aan de start met de andere snelle 1-series uit de ateliers van Schmidt. Beiden hebben speciaal voor deze éénmalige wedstrijd nog ‘last minute’ ingeschreven in de M-Cup zodat ook zij punten konden behalen. Theoretisch hadden we na de Omloop een mooie uitgangssituatie voor het kampioenschap omdat een 3de plaats in St. Vith voldoende was om kampioen te worden. Met deze extra versterking naast Toby en de andere snelle M-Cup piloten zoals Kurt Braeckevelt, Marc Maertens, … werd een top-3 klassering voor ons plots minder evident en een hele uitdaging.

Toby en Andy waren beiden super snel en deelden de besttijden onder elkaar. Na een fout van Kurt Braeckevelt stonden we op de 3de plaats in de M Cup. De 2 tenoren voor ons konden we onmogelijk op regelmaat inhalen en de wagens achter ons konden we op regelmaat voor blijven. Deze positie was voldoende om kampioen te worden. Toen Lefevere ook de strijd noodgedwongen moest staken, schoven we bovendien op naar de 2de plaats in de M-cup.

Dit was een luxe positie en we begonnen reeds te dromen van de titel ….. tot op KP5 waar de gaskabel brak en de wagen stilviel op de proef. De noodreparatie op de proef zelf kostte ons effectief minstens 5 minuten waardoor we zeer ver terugvielen in het klassement naar een 6de plaats in de M-Cup. De titel leek een verloren zaak …. dit verlies inhalen bijna ‘mission impossible’ was. Toch bleven we ervoor vechten en aanvallen was onze enige optie. Voor de laatste lus van 3 nachtelijke proeven stonden we 5de. Op de 11e proef passeerden we Sjef Meersschaert en Gerry Heusdens. Op de laatste proef konden we ook nog Marc Maertens achter ons laten en zo vochten we ons terug naar de derde plaats – net voldoende om met 1 puntje voorsprong de eindstand van het M-Cup kampioenschap te winnen!

Ik wens speciaal co Rob Van Tichelen te bedanken die na bijna 10 jaar in de rechterstoel te hebben gezeten beslist heeft de helm aan de haak te hangen. Rob heeft gedurende die 10 jaar de Champion Lubes M3 altijd intact naar de finish begeleid door telkens perfecte nota’s op het goede moment. Ook het service team met Filip, Gunther, Jordy, Joren, Jerre en Poko verdienen een pluim door alle problemen op service telkens tijdig op te lossen! Een kampioenschap winnen is enkel mogelijk dankzij de goede samenwerking en inzet van het ganse team !