Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Aarova Rally Sprint 2015 : Volledig verslag van de wedstrijd.

Er werd vooraf veel over gezegd en geschreven, maar de nieuwe Aarova Superstage Rallysprint, ook wel "de rallysprint van Oudenaarde" genoemd, werd een groot succes. Het publiek kwam massaal opdagen op deze, voor centrum Oudenaarde, autoloze zondag. Een blakende nazomerzon schitterde de ganse dag over het parcours.

Over naar het sportieve stuk dan. Op de vier klassementsproeven werd het een duel tussen Vincent Verschueren (Citroen DS3 R5) en Chris Van Woensel (Mitsubishi Lancer WRC05). Op het einde van de dag overwon de logica en kon Van Woensel in de krachtigere WRC de grootste beker mee naar huis nemen. Verschueren maakte in de eerste passage een kleine fout, die hem 13 seconden kostte. Van Woensel scoorde de scratch. In daaropvolgende drie passages vocht Verschueren in de DS3 R5 van GoDrive terug met opeenvolgende besttijden. Het draaide uit op een duel in delen van een seconde. Na het goedmaken van 4 seconden, dan slechts 0.3 en vervolgens 0.98 seconde moest de Zingemnaar zich bij de feiten neerleggen... Hij strandde op 7 seconden van winnaar Chris Van Woensel. Die kwam vooral zijn gereviseerde Lancer WRC uittesten voor de komende nationale wedstrijd in de East Belgian Rally. "De Lancer is van de eerste tot de laatste schroef uit elkaar geweest deze zomer en de motor werd gereviseerd. Na de eerste proef was het al bijna afgelopen, want een olieleiding was losgekomen. Gelukkig hebben we dit kunnen oplossen in de service. Voor de laatste proef was ik nog niet zeker van de zege, want Verschueren bleef pushen. Deze zege doet deugd en geeft vertrouwen voor de East Belgian Rally," vertelde Van Woensel. De derde plaats ging, na een ultieme eindsprint, naar Davy Vanneste met zijn Ford Fiesta R5+. Vermelden we nog de 4de plaats van Tim Van Parijs (Porsche 997 GT3) op 2 seconden van het podium, gevolgd door Pieter Tsjoen (Ford Fiesta R5), Melissa Debackere (Subaru Impreza WRC S12) en Yves Bruneel (in zijn debuut op de DS 3 R5). Steven Dolfen (Renault Clio R3 Maxi) scoorde een mooie 10de plaats en won de officieuze strijd bij de voortrekkers.

Maar de "Rallysprint van Oudenaarde" was vooral een nieuwe proef op de VAS rallykalender en binnen het regionale kampioenschap is er nog volop strijd voor de titel. De "grote jongens" van de Divisie 3 hadden uiteraard het meest te lijden onder de toestroom van de "nationale" vedetten met het zware geschut van R5 en WRC. Bijgevolg doet Steve Becaert, bijgestaan door de ervaren François Geerlandt in de Mitsubishi Lancer Evo X, hier een goede zaak met de 8ste plaats algemeen. We moeten dan al kijken naar de 19de plaats algemeen om Kris Gellinck en Mike Vanhoecke met de BMW E36 te vinden, de huidige nummers 5 uit de tussenstand. Ze worden op plaats 21 algemeen gevolgd door Kevin Vandenbussche (BMW 325i E30). Maar in afwezigheid van Chistophe Merlevede, Bert Coene, Jimmy Taveirne en Tobi Vandenberghe, doen zowel Becaert, Gellinck-Vanhoecke, en vooral Kevin Vandenbussche een goede zaak binnen het VAS kampioenschap.

Paul Lietaer liet de kans liggen om in het Divisie 3 kampioenschap een gooi naar de leiding te doen. De "Polle" schreef zich met de Escort MkII in bij de Historics en ambieerde daar een overwinning. Dat redde vooral Kevin Vandenbussche, aan de kop van de VAS tussenstand, terwijl Lietaer weinig genot had van zijn strijd in Divisie 4 (Historics). Hij diende op te geven met een motoprobleem en de winst ging naar Stefaan Prinzie (Opel Ascona), nipt een halve seconde voor Patrick Mylleville (Porsche 911) en Danny Kerckhof (BMW 323i E25). Kerckhof zette met deze podiumplaats een definitieve stap richting VAS Historics titel.

Slechts 16 inschrijvingen werden genoteerd in de lichtere klassen van de Divisie 1-2 en daar stond voor de betrokkenen een mooi zakje aan punten klaar om meegenomen te worden. Benoït Huyghe en Olivier Balcaen pakten in de Renault Clio de zege, al was er nog even een warm moment omdat ze in de vierde passage moesten tellen op een "normtijd" nadat de proef kort onderbroken werd. De zege werd veilig gesteld voor Beel-Catelin (Subaru Impreza) en Eeckhout-Dupont (Opel Corsa GSi). De gouden zaak van de dag deed het duo Gaethofs-Ceyssens (Honda Civic) want zij konden voorblijven op klassementsleider Luc Diet. Luc Diet en Marnik Jodts (Peugeot 106) lieten zich nog door Buntinx en Mertens (Citroen Saxo) naar de 6de plaats in Divisie 2 doorverwijzen, met het verlies van kostbare punten. Minne en Debruyckere tenslotte, haalden in hun Citroen Saxo de winst in de Divisie 1 binnen.

De VAS regionale rijders gaan nu terug naar hun normale habitat ttz. een kleinere regionale rally. Afspraak in Koekelare voor de 15de Hemicuda Rally op zondag 15 oktober.