Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Vijfde zege en titel in zicht voor Loix, Gitsels, SKODA en BMA.

Het Belgian Rally Championship 2015 maakte zijn traditionele rentree afgelopen weekend in West-Vlaanderen. Voor de vijfde keer dit seizoen wonnen Freddy Loix en Johan Gitsels met de ŠKODA Fabia geprepareerd in de ateliers van BMA. Maar, dat wil niet zeggen dat het makkelijk was voor het team en de bemanning. Integendeel, want vrijdagavond bleek meteen dat Kris Princen en Vincent Verschueren serieuze concurrenten zouden worden. Ze moesten helaas te vroeg tijdens de tweede wedstrijddag het peloton verlaten.
« Ik verloor mijn speelkameraden veel te vroeg, betreurde Freddy, op weg naar een derde nationale titel. Toen Vincent en Kris verdwenen waren, heb ik natuurlijk de wedstrijd gecontroleerd en de zege veilig gesteld. Wat de titel betreft moeten we nog wachten tot de East Belgian Rally in Sankt-Vith, waar we mikken op een zesde overwinning, deze keer met de titel als bonus... »
Bij BMA is men natuurlijk bijzonder blij met de indrukwekkende zegereeks, maar de balans van de Omloop van Vlaanderen blijft nochtans matig... « Natuurlijk hebben we gewonnen, en dat is het belangrijkste, vertelt Bernard Munster. Maar de Fabia R5 staat nog maar aan het begin van zijn ontwikkeling. Er is nog werk om de wagen perfect aan te passen aan de Belgische wegen, die vaak weinig grip bieden. De Omloop was daar een perfect voorbeeld van. Freddy moest rijden met een wagen die teveel onderstuur had, wat hem hinderde. ŠKODA Motorsport heeft erg veel getest op asfalt, maar in een land waar het asfalt veel grip levert. Het is nu aan ons om de auto aan te passen aan de Belgische omstandigheden en de rijstijl van Freddy. We zetten de ontwikkeling verder. In elk geval is de East Belgian Rally op dat vlak minder veeleisend. Het parcours in de regio van Sankt-Vith biedt veel meer grip... »
Toen ze met meer dan twee minuten voorsprong aan de leiding stonden, hebben Loix en Gitsels bepaalde zaken getest, al kan je in een rally niet spreken van een echte testsessie. « Het is heel moeilijk omdat alles te maken heeft met het differentieel, vervolgt Bernard Munster. En dat is in een R5 minder toegankelijk dan in een Super 2000. Om de afstellingen te veranderen moeten we heel wat demonteren. Dat is niet evident tijdens een servicebeurt. Maar, we hebben ook nooit de pretentie gehad dat we de wagen perfect zouden krijgen op zo een korte tijd... »
De East Belgian Rally, de voorlaatste manche van het BRC 2015, staat in het weekend van 25 en 26 september op het programma, maar ondertussen is het al erg druk in de ateliers van BMA in Petit-Rechain, waar de laatste hand gelegd wordt aan de vier Porsches 911 Safari. Zij zullen eind deze maand naar Kenia verscheept worden in containers voor de East African Safari Classic 2015 in november. De race tegen de klok is begonnen voor Bernard Munster en zijn medewerkers...