Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Omloop van Vlaanderen 2012 : Verslag Johan Dekens

 

Na een editie van de Ypres Historic Rally 2012 om snel te vergeten was het afgelopen weekend, na een lange rustperiode in het BK, in en rond Roeselare te doen. De Omloop van Vlaanderen, de 6e manche van het BK rally.

Wegens drukke beroepsbezigheden de afgelopen maanden bleef de Porsche vrij lang aan de kant staan na Ieper. De afgelopen weken werd de motor en bak uitgebouwd om een nieuw type koppeling te monteren. Tijdens de demontage bleek dat een gebroken gaffel voor de bediening van de druklager de problemen had veroorzaakt in Ieper. Na het inbouwen van de nieuwe koppeling en gaffel bleek uit een testrit dat de versnellingsbak ook schade had opgelopen door de koppelingsproblemen. Dus de bak werd ook nog in allerijl hersteld.

Aangezien we bijna niet met de wagen gereden hadden na het inbouwen van de bak en koppeling was het dus even aanpassen aan de nieuwe koppeling. De eerste start vrijdagavond was voorzichtig aanvoelen hoe de wagen zou reageren bij een start van een KP.

Meteen hadden we een goed gevoel in de koppeling en dat bleek ook uit onze tijd op de eerste KP, slechts 4 sec. trager dan Deveux die met een veel krachtigere Porsche rijdt.

De start van de 2e KP (Beveren) was quasi perfect. Tijdens de start zagen we McRae achter ons verschijnen die aan zijn 2e rondje begon. Op dat moment was er slechts 1 doelstelling, de ascona van deze rallylegende voor blijven, iets wat ons als bij wonder zeer goed lukte. Bij het in gaan van de volgende ronde was er net een Engelse MK2 gestart (Seabridge, nr. 224), al meteen werd duidelijk dat deze ons niet wilde laten passeren alhoewel we duidelijk sneller waren. De piloot trachtte ons zelfs 2 à 3 keer van de baan te rijden als we langs hem kwamen (onboard beelden bewijzen dit). Na verschillende pogingen hebben we dan toch een gaatje gevonden en konden we hem passeren. Als we de tijden op Beveren vergelijken tussen ons en de Engelse MK2 dan zien we dat we ongeveer 1 min. sneller zijn op deze KP.

We konden de vrijdagavond zeer tevreden afsluiten, goed resultaat en een perfect lopende auto.

Zaterdagmorgen werd er misschien iets te voorzichtig gestart maar een paar gladde rempunten die ons een beetje verrast hadden waren hier de oorzaak van.

Op de 3e KP van de dag (Zilverberg) namen we de start zonder problemen maar meteen bij het opschakelen naar 2e versnelling merkten we dat er iets mis was, vermogenverlies en een cilinder die niet meer mee wilde… de oliedruk leek goed te blijven dus dachten we eerst aan een kapotte bougie maar toen er een paar bochten verder een enorme rookpluim achter de wagen op dook wisten we dat er meer aan de hand was en werd de motor meteen stil gezet om meer schade te voorkomen.

We zullen de komende weken dus alles in het werk moeten stellen om de motor te repareren zodat we in Sankt Vith toch nog wat punten kunnen scoren voor ons kampioenschap.