Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Conxion Omloop van Vlaanderen 2015 : Polle Geusens vind de Eco Boost een meevaller.

In de ConXioN Omloop van Vlaanderen stond Polle Geusens aan de start met een Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, het nieuwe wapen van Ford voor jongeren. De kennismaking met de kleine 1.0 turbo werd een meevaller. Samen met Justine Demeestere behaalde Polle zijn vierde overwinning in het Junior-kampioenschap, terwijl hij in RC4 tweede werd,
Vrijdagavond koos Polle voor een voorzichtige aanpak bij de kennismaking met de knalrode Ford Fiesta 1.0 EcoBoost R2.
"Ik heb gemerkt dat de limiet van de auto nog verder ligt dan ik had verwacht. Ik heb overal nog marge, dus er zit zeker nog meer snelheid in. Maar, ik bouw het liever stelselmatig op, want ik weet wat het is om hier in een gracht te eindigen. Een klein foutje wordt meestal afgestraft."

Zaterdagochtend ging het tempo al een stuk de hoogte in. Na de eerste drie proeven van de dag stonden Polle en Justine op enkele tellen van Adrian Fernémont, die in Ieper al ervaring op kon doen met de nieuwe Fiesta. Maar, net op het moment dat de aanval ingezet werd, werd Polle gehinderd door mechanische problemen.

"Op de Zilverberg viel het vermogen plots weg. Blijkbaar een probleem met de turbo en dan voel je plots dat je met een 1.0 liter aan het rijden bent. Na 2 km op de Zilverberg ging het echt niet meer vooruit. We verloren een halve minuut," vertelde Polle.

In het servicepark werd de Fiesta door de mecaniciens weer op punt gezet. De strijd in R2 werd beslist door een flinke regenbui.

"We werden allemaal verrast door een felle regenbui op het einde van de tweede ronde. Op slicks was het gewoon overleven en trachten geen foutjes te maken. Victorien Heuninck, de leider in R2, had twee intermediates gemonteerd op de verbinding en daardoor kon hij zijn voorsprong meteen uitbouwen, terwijl Adrian Fernémont in de fout ging. Zonder onze speelkameraad, hebben we daarna onze tweede plaats in R2, voor Steven Dolfen met zijn Peugeot, veilig gesteld."

In klasse RC4 lijkt Polle met deze 2de plaats een beslissende stap richting Belgische titel te hebben gezet. De volgende afspraak volgt eind deze maand al in Sankt-Vith met de East Belgian Rally.