Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Conxion Omloop van Vlaanderen 2015 : Johan Faes FABORY is klaar voor tweede helft van het seizoen.

Komend weekend wordt rondom het Belgische Roeselare de Omloop van Vlaanderen verreden. Op 4 en 5 september krijgen de deelnemers in totaal 18 klassementsproeven voorgeschoteld. Met hun Mitsubishi Lancer Evo IX staan Johan Faes en Christiaan van de Rijsen te trappelen om te beginnen met de tweede helft van hun rallyseizoen. Onder de blauwwitte vlag van FABORY gaan ze er alles aan doen om het publiek te trakteren op mooie acties en een goed resultaat in de standaardklasse, groep N, te behalen.

Na een veel te lange zomerstop, kan het FABORY Rallyteam niet wachten om weer aan de slag te gaan. De aftrap van de tweede helft vind komend weekend rondom Roeselare plaats. Een van de favoriete evenementen van rijder Johan Faes: “Ik vind de Omloop van Vlaanderen een fantastisch mooie wedstrijd. Het heeft de allure van een hele grote rally, maar is toch lekker compact. Combineer dat gegeven met het meer dan hartelijke onthaal (om het op zijn Belgisch te zeggen) en het feest is compleet. Ons team heeft inmiddels een vriendschappelijke band opgebouwd met de familie DeMeestere. Vader Joost is wedstrijdleider en de dochters zijn zeer betrokken bij de organisatie. Dat maakt dat deelnemen aan de Omloop voelt als thuiskomen.”

De Omloop van Vlaanderen bestaat uit 18 spectaculaire klassementsproeven, met gezamenlijk bijna 190 kilometers op snelheid. Faes blikt vooruit: “De proeven liggen mij wel, hoewel de organisatie dit jaar heel veel wijzigingen heeft aangebracht. Hierdoor wordt het toch weer eventjes aftasten.” Er is inderdaad maar liefst 30% nieuw ten opzichte van vorig jaar. Vrijdag vertrekt de eerste deelnemer iets na 18.00 uur om te beginnen met klassementsproef De Ruiter, die vrijdagavond tweemaal verreden wordt. Deze proef van tien kilometer is volledig veranderd. Aan het begin is hij erg snel, daarna wordt het technisch met een klein stukje onverhard erin. De proef Koolskamp, eveneens op vrijdagavond, wordt omgekeerd verreden. Als de equipes vrijdagavond de auto in het nachtpark parkeren, hebben zij de eerste drie proeven erop zitten. Zaterdag volgen de resterende vijftien proeven. Om 08.25 uur rijdt de eerste deelnemer over het podium richting klassementsproef Passendale. Ook deze proef is volledig vernieuwd. Daarna volgt Houthulst, dit jaar iets langer en dan Oekene-Ledegem, die weer wat ingekort is, evenals de extreem gladde KP Zilverberg. Ook dit jaar staat de industrieterreinproef Zoning in Roeselare op het programma, Zoning is bovendien opnieuw de laatste proef van de wedstrijd. Alle zaterdagproeven worden driemaal verreden.

Vorig jaar werden Faes en Van der Rijssen 16e. Hoewel ze een mooie wedstrijd hadden, verloren ze tijd door een lekke band en koelingsproblemen. Faes over zijn verwachtingen dit jaar: “Ik zag dat Jonas Langenakens ook een Evo IX groep N heeft aangekocht, dus dat zou wel eens een hele mooie strijd kunnen gaan worden. Ook Filip Pyck is weer van de partij. Filip rijdt voortaan in een Evo X en ik ben heel benieuwd naar zijn tijden. Uiteraard gaan we voor de overwinning in de standaardklasse, groep N, maar of dat zonder slag of stoot gaat is zeer de vraag.”

Ook aan de vips wordt gedacht: “We hebben maar liefst 2 vip-programma’s. Vrijdag een voor en door het FABORY Centre in Roeselare, zaterdag een voor de speciaal genodigden. Uiteraard is verder iedereen altijd welkom op de service voor een praatje of een kop koffie,” besluit Faes.