Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Vanden Abeele Tuur is klaar voor 2de helft van het seizoen.

Ondanks eerdere opgaves dit seizoen, kijkt Climawest Racing vol goede moed uit naar de tweede seizoenshelft. Tuur Vanden Abeele en zijn nieuwe vast co-rijder Frederick Bekaert willen straks nog mooie resultaten neerzetten met de Mitsubishi Lancer Evo VII. Het najaar wordt op 11 juli afgetrapt met een feestelijk BBQ-eetfestijn.

“Laat ons eerlijk zijn. Na de opgaves in de eerste seizoenshelft kunnen we niet spreken van een goed begin. Het kwaad blijft ons achtervolgen, maar onze prestatie in de ORC Canal Rally in Oostrozebeke wekte veel vertrouwen op”, opent Vanden Abeele. Zonder te forceren stond Tuur na vijf proeven op de vierde plaats op enkele tellen van het Franse talent Victorien Heuninck. “We keken pas na de eerste ronde naar de tijden. Frederick en ik schrokken er zelf van. Nochtans waren tijden ondergeschikt, aankomen was de boodschap.” Maar het noodlot sloeg opnieuw toe. “We kregen af te rekenen met motorproblemen door de benzine. Een gekend euvel bij enkele collega’s zoals Jonas Langenakens.”

Inmiddels is Tuur begonnen met de Lancer terug in standaardversie te zetten. “We gaan ook weer met gewone racebenzine in plaats van biobrandstof rijden om de nieuw aangekochte motor te sparen. We blijven geloven in de wagen. Alles is vernieuwd, alle kwaaltjes zijn eruit. De motorproblemen staan los van eerdere problemen. We willen nu snel rijden, uitrijden en ervaring opdoen.”

Het vertrouwen komt dus terug en dat wil het team graag laten zien in het najaar. “Ik ga opnieuw een vast duo vormen met Frederick Bekaert. We willen samen iets moois opbouwen en een vertrouwensband kweken. Het resterende programma dit seizoen bestaat uit nog zeker drie wedstrijden: de Omloop van Vlaanderen, de East Belgian Rally, beide meetellend voor het Belgisch Rallykampioenschap, en de Hemicuda Rally in Koekelare. En als het wat meezit voegen we daar graag nog Oudenaarde en de Condroz aan toe. Doel is om klaar te zijn om in 2016 het Belgische Kampioenschap te rijden met de Group N-versie van de wagen. We willen de wagen nog een mooi palmares meegeven voor we uitkijken naar iets anders”, licht Tuur een tipje van de sluier. “We danken uiteraard de sponsors die ons trouw zijn gebleven doorheen deze moeilijke periode, en uiteraard ook de nieuwe partners.”