Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Kenotek Ypres Rally 2015 : Het Renties Racing Team behaalde een schitterende 8ste plaats... op de klassementsproeven.

Het Renties Racing Team heeft zijn potentieel getoond in de Kenotek Ypres Rally, de Belgische manche van het Europees rallykampioenschap. Na een paar foutjes knokten Didier Duquesne en Filip Cuvelier zich naar een prachtige 8ste plaats, maar rond 1h30 zaterdagochtend volgde een koude douche. Het team werd uit de uitslag geschrapt wegens een misverstand bij een tijdscontrole. We onthouden vooral de knappe prestatie van Didier en Filip op de klassementsproeven...

Op de Qualifying Stage bleek meteen hoe hoog het niveau dit jaar lag in de Kenotek Ypres Rally. De Ford Fiesta R5 van het Renties Racing Team klokte de 17de tijd.

"We waren heel goed onderweg. De proef was perfect verlopen, maar op het marktplein in Nieuwkerke liet ik misschien twee tellen liggen. De wagen schoof iets teveel en dat kostte tijd," vertelde Didier.

Vrijdagavond verloren Didier en Filip meteen een halve minuut op de proef van Langemark, waarna een hele reeks top 10 tijden volgden, waarmee ze de eerste etappe afsloten op de 12de plaats.

"Heel jammer van onze schuiver in Langemark. We gingen door een misverstand aan hoge snelheid rechtdoor. Gelukkig was er ruimte en hebben we niets geraakt, maar het voorval kostte ons wel een halve minuut en in dit startveld maak je dat niet meer goed. We draaien constant tijden in de top 10 en zonder die schuiver hadden we bij Vincent Verschueren rond de 7de plaats gestaan, maar zaterdag is nog een lange dag," vertelde Didier vrijdagavond.

Zaterdag was het team vastbesloten te knokken om terug in de top 10 te geraken, maar een probleem met de remmen zorgde voor een paar schuivers.

"Blijkbaar een combinatie van twee factoren. De remmen achteraan reageerden iets sneller dan de remmen vooraan en ik trapte te agressief op het rempedaal. Daardoor brak de wagen bij het remmen twee keer heel bruusk uit, waarbij we een keer achterstevoren tegen een paal schoven. Toen we bij de service de data analyseerden, heb ik daarna mijn rijstijl wat aangepast. Gewoon vijf meter vroeger remmen en meer progressief omgaan met het rempedaal. Vanaf dat moment kwam het vertrouwen terug en kon ik weer goede chrono's rijden."

Didier zette zich nog eens schrap voor de laatste proef in Hollebeke. In één klap werden drie plaatsen gewonnen en sprong de Renties Racing Ford Fiesta R5 van de 11de naar de 8ste plaats! De beoogde top 10 was binnen.
"Er zat zelfs een top 5 in, want bij die schuiver deze ochtend verloren we een minuut. Maar, met de achtste plaats kan ik wel tevreden zijn," verklaarde Didier.

De feestvreugde sloeg helaas enkele uren later om, toen het team vernam dat ze uitgesloten werden wegens het missen van een tijdscontrole op weg naar het finishpodium. Een beslissing die het team met verstomming sloeg, want er was verzekerd dat alles in orde was...

"Op weg naar het finishpodium misten we een tijdscontrole, maar toen we onze fout opmerkten, noteerde een official bij de tijdscontrole aan het podium onze ideale tijd in voor de gemiste TK en werd ons duidelijk verzekerd dat alles hiermee in orde was. We moesten niet terug naar die TK rijden. Als een official je ideale tijd noteert, dan is het logisch dat je erop vertrouwt dat het in orde is. We hebben dus absoluut niets zelf ingevuld op het boekje, zoals men zou kunnen denken bij het lezen van de officiële beslissing van de koersdirectie. We zijn zwaar aangedaan door deze beslissing en we bekijken welke stappen we nog kunnen ondernemen om de uitsluiting ongedaan te maken, maar uiteindelijk moeten we vooral het positieve onthouden. Op de klassementsproeven hebben we ons getoond en werden we 8ste algemeen in een bijzonder sterk bezette Europese wedstrijd," besluit Filip Cuvelier.