Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rallye Antibes Cote d Azur : Tweede plaats voor Joachim Wagemans bij de Juniors van Peugeot.

Na de opgave in de Terre des Causses, heeft Joachim Wagemans een prima prestatie geleverd in de Rallye Antibes Côte d'Azur, een Franse klassieker die deels verreden wordt op de proeven van de beroemde Rally van Monte-Carlo. In Zuid-Frankrijk werd Joachim tweede bij de Juniors in de Peugeot 208 Rally Trophy.
"De Rally van Antibes is prima verlopen. De Peugeot 208 R2 van Pit Stop deed het prima en onze nota's waren uitstekend. Dat is niet evident op een parcours zonder rechte stukken, maar met ontelbare bochten. Je hebt er veel redelijk snelle bochten die sluiten of openen, zodat je alles goed moet beschrijven in de nota's. Hoewel we hier en daar nog wel wat tijd lieten liggen door een gebrek aan parcourskennis in vergelijking met onze Franse concurrenten, was ik heel tevreden over onze tijden. In het slot van de wedstrijd draaiden we tijden vergelijkbaar met die van Emmanuel Gascou, die vijfde werd in de Peugeot 208 Rally Trophy," vertelt Joachim.

Harde slicks

Nochtans was het voor de Belgische jongere extra lastig door een vroege lekke band.
"Reglementair mogen we maar 8 banden gebruiken en dat is krap in een wedstrijd van 200 km zoals in Antibes, waar de banden zwaar op de proef worden gesteld. Ik reed zaterdag lek achteraan, waar we de twee banden met een softe compound hadden gemonteerd. We hebben de rest van de wedstrijd afgewerkt met de zes resterende harde banden. Toen het zaterdag op de Col de Bleine heel hard regende, stond iedereen op slicks, met uitzondering van een aantal Citroën DS3's. Op die proef werd het algemeen klassement helemaal overhoop gehaald, maar ik kon de schade goed beperken, ondanks het feit dat we met harde slicks in het nadeel waren."

De remmen en banden sparen door niet te agressief aan te vallen, dat was het recept om tweede te worden bij de Juniors van Peugeot. Het mooie resultaat geeft Joachim alvast het nodige vertrouwen voor de volgende afspraak: de Kenotek Ypres Rally.

Wervik en... Ieper

"Het was een moeilijke beslissing, want de Kenotek Ypres Rally wordt samen met de Terre de Langres verreden. Maar, het is belangrijk om me in eigen land ook nog eens te tonen en Ieper blijft een topwedstrijd op de Europese kalender. In Ieper zal ik starten met de Peugeot 208 R2 van E-Racing, geprepareerd door Pevatec. Om ons goed voor te bereiden, zullen we de Rally van Wervik rijden. De volgende afspraak in Frankrijk wordt de Terre d'Auxerre."