Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Voorbeschouwing ORC Canalrally.

De ORC – Canalrally wordt op zondag 31 mei reeds voor de 9de keer ingericht, met het rallycentrum op het gemeenteplein van Oostrozebeke. Rally Events vzw en de Oostrozebeekse rallyclub stippelden deze populaire West-Vlaamse rally uit met klassementsproeven over het grondgebied van de gemeentes Oostrozebeke, Wielsbeke
en Hulste.

De wedstrijd heeft het statuut “open” waardoor ook rijders met nationale en internationale licenties aan de start kunnen verschijnen. Buiten de strijd om de regionale rallypunten (VAS kampioenschap) zal het gevecht binnen de Pinto Cup en de FIRC (Flanders International Rally Challenge) de aandacht opeisen. Maar het gebeuren waar iedereen op zit te wachten is natuurlijk het debuut van de Subaru Legacy van Paul Lietaer, het nieuwe wapen waarmee hij in het Historic kampioenschap zal strijden.
De 9de ORC – Canalrally wordt verreden over iets meer dan 160 kilometer waarvan 84 kilometer aan klassementsproeven (100% verhard) en ruim 76 kilometer verbindingstraject. Er worden vier lussen van drie proeven voorzien. Dit jaar zal wel een heel bijzondere 000-wagen te zien zijn op de klassementsproeven want het Britse Race 2 Recovery team brengt namelijk een Dakar Bowler mee.
Maximaal 150 teams worden toegelaten tot de start en traditioneel komen er in Oostrozebeke nog wel wat late aanmeldingen. De mogelijke algemene winnaars van de 9de ORC Canal Rally zijn verscheiden. De Mitsubishi Evo’s, in de diverse smaken, zijn natuurlijk altijd kandidaten op de overwinning. We beginnen met de Evo X R4 van Andy Lefevere. Hij werd recent nog winnaar van de Rallysprint van de Monteberg en hij moet, zonder mechanische problemen, de andere Evo X’s van Becaert en Coene achter zich kunnen houden. Podiumgangers moeten ook gezocht worden in Tobi Vandenberghe (BMW 1) of Tuur Vandenabeele (Evo 7), of uit de schare buitenlanders. Zo is Alex Taylor en de Subaru Forester al jaren een gekende en graag geziene gast, evenals het sympathieke duo Rowe-Lund (Evo 7) of de immer snelle Victorien Heuninck (Evo9). Dit kan alleen wanneer de BMW brigade met o.a. Braeckevelt, Lootens en Maertens de pk’s aan de grond krijgen.
In het VAS regionale kampioenschap is het nog te vroeg om nu al favorieten aan te duiden maar Stefaan T’Joens (Renault Mégane RS) zal er op gebrand zijn de achterstand op het duo Sinnaeve-Bruggemans (Lancer Evo 6.5) in te lopen in Divisie 1-2, terwijl Joris Erard, als co van Stouf, nog altijd ongeslagen staat bij de Historics. Dit is iets wat Danny Kerckhof (BMW E21) graag wil rechtzetten. Jeroen Van Wanseele (Escort) zal proberen om zijn prestaties van de TAC te herhalen en de zege binnen te halen in de Ford Pinto Cup, al wordt de concurrentie iets heviger dan in de opener in Tielt want Christof Anckaert is terug van de partij en bovendien komen Bert Cornelis en Koen De Waele de Escort Pinto-rangen vervoegen.
Wie vrouw en kinderen meebrengt hoeft niet bang te zijn dat ze zich zullen vervelen. Het bestuur heeft ondertussen een rijke traditie inzake randanimatie. Dit jaar komt er een “Spel zonder Grenzen” dat een kruising wil zijn tussen de Highland Games en autosport: de Canal Games dus. Er zijn behendigheidsproeven bij de foorkramers (eendjes vissen, luchtkarabijn) maar ook bandwerpen en een ritje op de mechanische stier, autotrekken of de krachthamer. De finales gaan dan zaterdagavond door gevolgd door een optreden. Het feest begint echter al op woensdag 27 mei want dan worden omstreeks 20u in WORLDKARTS te Kortrijk de startplaatsen beslist. Zowel bij de moderne als bij de Historics racen de rijders in karts voor een startpositie op zondag! De aanwezigen krijgen hun startplaats toegekend volgens hun behaalde resultaat van de kartwedstrijd.
De afwezigen krijgen een aansluitende startplaats toebedeeld.
De organisatie verwelkomt graag het publiek woensdag op de kartrace, zaterdag op de Canal Games en uiteraard zondag langs de proeven op de ORC Canalrally. Maar ook thuisblijvers hoeven niet te wanhopen want de wedstrijd zal zo goed als live te volgen zijn via FM 97.4 via de rallyradio en Patrick Rosiers van RPR.