Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Volledig verslag Rallysprint van de Monteberg : Andy Lefevere maakt zijn favorietenrol waar. Fotoreportage staat online .

Door het wisselvallige weer, met vooral een kletsnatte vierde en laatste passage op de klassementsproef van 8,1 km, was de 43ste editie van de Rallysprint van de Monteberg een verraderlijke wedstrijd. Vooral de krachtige achterwielaandrijvers hadden het moeilijk om de pk's aan de grond te krijgen.
Net voor de tenoren van start gingen voor hun eerste manche, begon het te regenen in het centrum van Dranouter, traditioneel het zenuwcentrum van de RS van de Monteberg.

Andy Lefevere realiseerde meteen de snelste tijd met zijn Mitsubishi Lancer EvoX R4, voorzien van een Gr.A 34 mm restrictor. De Mitsubishi-piloot was 6" sneller dan Lorenzo Bossu en 7" sneller dan Steven Dolfen, die met zijn kleine Peugeot 208 R2 zijn topprestatie van de TAC Rally bevestigde.
Andy Lefevere was meteen gelanceerd en hij zou zijn koppositie niet meer uit handen geven.

"Het was 5 jaar geleden dat ik hier nog aan de start stond en dit is normaal niet mijn favoriet spelletje," vertelde Andy, die wat pijn in de rug had. "Het is moeilijk om de ganse dag geconcentreerd te blijven door het vele wachten. Maar, het ging uitstekend en mijn gelegenheidscopiloot, Melvin Florissoone, las de nota's prima. Het is voor mij in elk geval geen voorbereiding op Ieper, want daar zal ik niet starten dit jaar. Ik heb de voorbije twee jaar getoond wat ik kan, maar deze keer zal ik de wedstrijd als toeschouwer volgen. Het inschrijvingsgeld voor het ERC is te duur en ik heb ook geen zin om mijn R4 te de-tunen naar een N4."
Voor de tweede plaats werd in de slotronde nog fel strijd geleverd. Dirk Vermeirsch, die de strijd in Historic domineerde met zijn Ford Sierra Cosworth 4x4, ging met 1" voorsprong op Lorenzo Bossu van start in de slotmanche. Bossu ging tot het uiterste en realiseerde de snelste tijd algemeen in de laatste heat, 2"1 sneller dan Jasper Van den Heuvel en 3"1 sneller dan Andy Lefevere, die niet meer bedreigd werd voor de leidersplaats.
Dirk Vermeirsch strandde op de derde plaats op 27"3 met zijn Historic Sierra, voor de leider in het Nederlands kampioenschap, Jasper Van den Heuvel, die zaterdagmiddag werd gecontacteerd door Filip Pyck om hem te vervangen aan het stuur van de Pico's Koffie Lancer. "Filip heeft me gisteren gebeld om te komen rijden, omdat hij door een blessure aan de heup niet kan rijden. Zonder veel voorbereiding en met een copiloot die voor de eerste keer in een rallywagen zat, was winnen niet mogelijk met onze Mitsubishi Gr.N, maar ik heb me geamuseerd, zeker in de regen."
Patrick Snijers had met het regenweer niet de ideale omstandigheden om de power van zijn Porsche aan de grond te krijgen, maar de vernieuwde versnellingsbak van de 997 GT3 bleef deze keer wel betrouwbaar. Na een 10de tijd in de eerste manche, toen hij niet op de juiste banden stond, eindigde de Degro-piloot nog als 5de in de thuisrally van zijn copiloot Arne.
Steven Dolfen bekroonde zijn knappe wedstrijd met een 6de plaats met de Peugeot 208 R2, voor Victorien Heuninck, die op 11" van de winnaar bij de voortrekkers strandde. Stefaan Stouf werd tweede in Historic en 8ste algemeen met zijn Porsche, voor de Brit White. De attractie van de wedstrijd was het Belgische debuut van de Ford Fiesta R5+ van de Brit Worley. Ondanks de 80 extra paarden in vergelijking met een "gewone" R5 (evenveel pk's als een Fiesta WRC), strandde Worley op de 12de plaats.