Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

TIELT 2015 : Volledig verslag Belgium Ford Pinto Cup.

Zaterdagmorgen 11 april waren de hemelsluizen een beetje het noorden kwijt. Waar we vrijdag nog in t-shirt zaten, kon zaterdag een dikke pull en regenvest terug worden bovengehaald.

Iets na 8 uur begon de TAC aan KP 1, maar na een paar minuten gebeurde een zwaar ongeval dat zelf tot neutralisatie van de KP leidde. Met gevolg een normtijd voor onze piloten en zodoende dat hun rally pas begon bij KP 2 Ondank. Op KP Ondank was het thuisrijder Jeroen Van Wanseele die met een kanontijd gestart was. Hij nam onmiddellijk 23 sec voorsprong op Rudy Catteeuw en 30 sec op Rik Vannieuwenhuyse. Daarachter reed Kurt Olivier, Tom Nemegheer, Koen Verhaeghe en Olivier Paquot.

Op dit moment waren de kaarten voor de eerste keer geschud en wist iedereen hoe laat het was. Van Wanseele was zelf onder de indruk van zijn tijden. Op naar KP Oosthoek en daar was het opnieuw Van Wanseele die zich heer en meester maakte van de typische gladde smalle wegen waar je bij het minste foutje de grachten zeer dichtbij ziet komen. Maar enkel Catteeuw, Vannieuwenhuyse en Olivier konden aanklampen. Voor de rest kwam een verlies van gemiddeld 20 sec per KP niet meer als een verrassing. Er werd gehoopt op droger weer en dat kwam er ook. KP Poelberg kon verreden worden op een sterk opdrogende weg en de tegenstanders zouden er vol tegenaan gaan om de schade te beperken. Maar veel weerwerk kwam er niet. Het was opnieuw Jeroen die zonder blozen iedereen het kijken naliet en zo ronde 1 beëindigde met een kleine minuut voorsprong.

Bij de start van ronde 2 waren de wegen volledig opgedroogd en kregen de piloten door neutralisatie in ronde 1 KP Schuiferskapelle voorgeschoteld. Maar ook op een droge weg konden er maar 3 piloten (Catteeuw R. , Vannieuwenhuyse R. en Olivier K.) in de buurt van Van Wanseele blijven. Deze KP betekende ook een onverwachte opgave voor Verhaeghe, die nochtans met nieuwe banden de 2de ronde was gestart. Hij was op weg om een goeie tijd neer te zetten tot een probleem met de koppeling roet in het eten gooide. Zo bleven we nog met 6 over… Rudy Catteeuw wou en zou aanvallen en dat sierde ook de kampioen van 2014. Hij reed dan ook de snelste tijd op KP6 maar met maar een winst van 1 sec die hij voor zijn aanvalslust terug kreeg, zou hij deze battle niet kunnen winnen. Ook Tom Nemegheer reed een anonieme wedstrijd in z’n achtertuin en reed rond op een 5de plaats, Olivier Paquot was onder de indruk van onze West Vlaamse wegen met de daarbij horende coupeur zones die je moet gebruiken om hier snelle tijden te kunnen realiseren. Door de droge wegen werden in ronde 2 de verschillen iets kleiner, maar was er eigenlijk niemand die Jeroen in zijn TAC zou bedreigen .

Stand na halfweg wedstrijd was als volgt 1) Van Wanseele J. 2) Catteeuw R. 3) Vannieuwenhuyse R. 4) Olivier K. 5) Nemegheer T. 6) Paquot O.

Ronde 3 kon beginnen en die werd meteen ook het einde voor het Team Olivier Kurt – Vermeulen Jasper, die opnieuw de finish niet konden bereiken door mechanische problemen. Nochtans waren ze bezig aan een sterke wedstrijd waar ze voor hun opgave nog altijd in de running waren voor een podium plaats. Jeroen bleef verder een strak tempo rijden en zonder foutjes of mechanische problemen kon hij zijn 1ste overwinning bijna niet meer kwijt spelen. Zelfde scenario voor Catteeuw Rudy. Enkel voor plaats 3 kon nog gestreden worden, maar uiteindelijk zou Vannieuwenhuyse Rik ook die veilig stellen. Alleen op 2 KP’s voor het einde ging het nog bijna mis voor het Team Paquot Olivier – Maurice Bruno, versnellingsbak problemen gooiden roet in het eten en ging iedereen ervan uit dat ook zij de finish niet zouden halen , maar niets was minder waar. Hij wou en zou de eindstreep halen en kon dit ook verwezenlijken. Chapeau Olivier . Dus ging alle aandacht nog uit naar de top 4. Daar zouden die op de laatste KP de powerstage rijden met extra punten voor de snelste 3. De snelste tijd was voor euh …….. ja natuurlijk, wie anders dan Van Wanseele J. nam die voor zijn rekening. Voor die andere 2 plaatsjes was het andere koek. We hadden zelf meer nodig dan een sec. teller Vannieuwenhuyse R. , Catteeuw R. & Nemegheer reden allen 5 min. 25 sec. Vannieuwenhuyse R. reed 05:25,0 Catteeuw R. reed 05:25,8 Nemegheer T. reed 05:25,9 Spannender kan niet!!!!!!

Dit was dan ook het einde van het 1ste rally van het seizoen . We kunnen terug spreken van een geslaagde editie met een over verdiende 1ste overwinning van het Team Van Wanseele Jeroen – Baekelandt Davy, 2de plaats ging naar Team Catteeuw Rudy – Liefooghe Claude, 3de plaats is voor het Team Vannieuwenhuyse Rik – Michaux Nadine, 4de plaats is voor Team Nemegheer Tom – Van Den Berghe Rudy, 5de plaats was voor het Team Paquot Olivier – Maurice Bruno.