Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC TIELT 2015 : Freddy Loix domineert de TAC Rally van start tot finish.

Een uurtje lichte regen heeft de 42ste TAC Rally zaterdagochtend meteen in een definitieve plooi gelegd. Freddy Loix maakte de beste bandenkeuze en trok meteen alle registers open, terwijl zijn belangrijkste titelconcurrent Kris Princen met harde slicks, banden voor droog weer, niet het gepaste schoeisel gekozen had. De Belgische kampioen haalde meteen uit en de concurrentie zou de kloof nooit meer gedicht krijgen. Na 16 klassementsproeven mocht Freddy Loix de champagne ontkurken, voor de tweede keer op drie wedstrijden in het Belgian Rally Championship 2015.
"Nochtans had ik op dit parcours verwacht dat het met onze Skoda Fabia S2000 moeilijk zou worden tegen de R5's met hun turbomotor. Toen het regende wist ik dat ik een goede zaak kon doen, want ik had gekozen voor een zacht rubbertype. We stonden na de eerste ronde 52" voor Kris Princen. Daarna ben ik wel aan een hoog tempo blijven rijden, want de wedstrijd was nog lang niet afgelopen. Deze tweede overwinning is geweldig, want binnenkort kunnen we overstappen naar de Fabia R5, een wagen waar ik nu al het volste vertrouwen in heb," vertelde Freddy Loix.
Kris Princen wist halfweg de wedstrijd al dat een tweede plaats het maximaal haalbare was met zijn Peugeot 208 T16. "Een kleine minuut, dat maak je in deze korte en compacte wedstrijd niet meer goed, zeker niet op Freddy Loix. De eerste ronde heeft ons de das om gedaan," aldus de Peugeot-piloot, die wel leider blijft in het Belgian Rally Championship.
Andy Lefevere was met zijn Mitsubishi Lancer EvoX de ganse dag supersnel en de West-Vlaming bleef ook foutloos, wat hem een onverhoopte podiumplaats opleverde. "In de slotronde begon ik de vermoeidheid te voelen, waardoor ik me neer moest leggen bij de derde plaats. Strijden met Kris Princen was niet haalbaar. Logisch."
Bert Cornelis maakte zijn debuut met een Ford Fiesta R5, met een 4de plaats als resultaat. Een schitterende prestatie van de lokale specialist: "De Fiesta is verrassend makkelijk onder de knie te krijgen. Vooral in de regen was de Ford verbluffend efficiënt. Dit smaakt naar meer, maar dan moeten we eerst een budget vinden," lachte Bert. Michiel Becx stuurde de tweede Fiesta R5 naar de vijfde plaats, voor Timothy Van Parijs, die op de zesde plaats strandde met de enig overgebleven Porsche 997 GT3.
"Als het droog was gebleven, dan zouden we dicht bij een podiumplaats gekomen zijn, maar in de derde ronde begon het helaas weer te regenen. Vanaf dan hebben we de handrem weer wat meer gebruikt om spektakel te geven. Nochtans was onze goesting even zoek na de zware sortie van onze vriend Jochen Claerhout op de eerste proef," vertelde Tim, die meteen stopte om Jochen en copiloot Piero bij te staan na de crash met hun Porsche. Wat later verdween ook Patrick Snijers met zijn Porsche uit de wedstrijd, opnieuw door een gebroken versnellingsbak.
Tobi Vandenberghe stuurde zijn BMW 130i naar een knappe 7de plaats, als winnaar van de M Cup, terwijl Kevin Demaerschalk als snelste bij de voortrekkers als 8ste finishte.
Vincent Verschueren reed in de slotronde nog twee snelste tijden met de DS 3 R5 van GoDrive, maar in de openingsronde had Verschueren alle kansen op een podiumplaats verspeeld. Eerst ging hij rechtdoor in de tweede remzone van de wedstrijd, wat hem drie minuten kostte, waarna ook de aandrijfas rechts vooraan stuk ging. In totaal verloor hij 6 minuten, waardoor hij slechts 10de werd. Daarmee deed hij beter dan Bertrand Grooten, die op gaf met de DS 3 R5 van D-Max, en Benoît Allart, die zijn Skoda Fabia WRC op de trailer zette uit onvrede over een beslissing van een startverantwoordelijke. Jonas Langenakens was aan het strijden voor een 6de plaats, tot de motor helaas begaf op KP 13.
In het Junior BRC ging de zege makkelijk naar Polle Geusens, die in zijn klasse wel Steven Dolfen voor zich moest dulden. Andy Dewallef stuurde zijn Twingo R1 naar winst in RC5, waarin Jelle Vermeire moest opgeven. Dewallef blijft leider in het Junior BRC.
In Historic zagen we de ganse dag een mooi duel tussen Dirk Vermeirsch en Stefaan Stouf. Nadat de piloot van de Ford Sierra een minuut straftijd kreeg, was Porsche-piloot Stouf helemaal zeker van de zege. Paul Lietaer drong nog aan, maar de Ford-piloot moest de strijd in de slotronde staken met motorpech.