Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

East Belgian Rally 2014 : Jeroen Swaanen met Ford Fiesta R5 naar ooskantons.

Na de ELE Rally hebben team, sponsoren en Hans Weijs de koppen bij elkaar gestoken om een plan te smeden voor de toekomst. We zijn tot de conclusie gekomen dat het tijd is om een nieuwe weg in te slaan.
Na twee Open Nederlandse titels, vele overwinningen en podiumplaatsen heeft Imex Racing besloten om de 2-liter World Rally Car vaarwel te zeggen. Voor mij persoonlijk best een lastige beslissing, want na bijna elk merk en type WRC te hebben gereden, ben ik een liefhebber geworden van deze kanonnen.
R5, de toekomst:
Echter: wat hier voor in de plaats komt, is gerust uniek te noemen. In de East Belgian Rally (26 en 27 september) komen we aan de start met een fonkelnieuwe Ford Fiesta R5, powered by Hans Weijs Motorsport. De rallywagens in R5-specificatie lijken de nieuwe toekomst in de rallysport, gezien de vele fabrikanten die zo’n type leveren of aan het ontwikkelen zijn. Op de proeven rondom Sankt Vith gaan we kijken of ik en Bjorn met zo’n machine overweg kunnen.
Waarom geen Hellendoorn Rally en wel de East Belgian Rally? Het antwoord is simpel: pure nieuwsgierigheid. Deze karakteristieke wedstrijd stond bij ons op de verlanglijst en nu gaan we hem afstrepen. Prettige bijkomstigheid is dat er ongetwijfeld volop competitie zal zijn en daar houden we bij Imex Racing wel van.
Achter de keuze voor een R5 in plaats van een 1.6 WRC zit ook een gedachte. Als het klikt met de Fiesta, dan overweegt Imex Racing voor 2015 een kalender samen te stellen met verschillende ERC-wedstrijden. Je moet daarbij denken aan de Barum Rally in Tsjechië en natuurlijk de meeste competitieve EK-ronde van het seizoen: de Ypres Rally. Het lijkt me een geweldig avontuur om te kijken waar ik sta tussen de ERC-fabrieksrijders.
Rallycross?
Definitief is er echter nog niets. We kijken ook nog steeds serieus naar RX, het nieuw opgezette wereldkampioenschap rallycross. Het bezoek aan de Belgische ronde in Mettet heeft onze ogen geopend, en ook die van onze sponsoren. Rallycross lijkt momenteel verder dan de rallysport wat betreft media-aandacht en hospitality. Kortom: alle opties voor 2015 zijn nog open.

Maar eerst: de East Belgian Rally. Dit Belgische avontuur gaat niet zonder de steun van onze partners Axians, Capi Europe, Imex, Potonline.nl, Power to the People, Pruymboom Metaal, Profclean en Piet Hoevenaars belettering en Van Vliet Transport. Ik kijk uit naar de 156 bloedsnelle kilometers over 5 voor mij compleet nieuwe proeven. Imex Racing, Bjorn en ik gaan ervoor! No risk, no fun!