Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Sezoens Rally : Hoogst haalbare positie voor Jonas Langenakens.

Kosten noch moeite werden de afgelopen weken en maanden gespaard om de Mitsubishi Lancer Evo VIII snel én betrouwbaar te maken. Dit was een niet altijd even gemakkelijke oefening voor het team van Jonas Langenakens. Maar het vele werk begint zeker zijn vruchten af te werpen. Na de Wallonie werd het probleem met steeds loskomende waterdarmen definitief opgelost en werd geïnvesteerd in een nieuwe voorste sperdifferentieel met bijhorende computer wat de wegligging ten goede zou moeten komen. Voor de eerste keer had Jonas nu de beschikking over een goed sperdifferentieel op de voorste as wat toch wel een verschil uitmaakte tegenover de vorige rally’s. Ondanks deze inspanning kende Jonas in de aanvangsfase van de Sezoensrally toch enkele warme momentjes: “De nieuwe diffcomputer functioneerde toch niet altijd zoals het moest waardoor onze Evo soms erg onvoorspelbaar reageerde. Zo ging ik net voorbij de flying finish van de eerste doortocht op Gerdingen van de weg af en duurde het even voor ik er weer op geraakte. Gelukkig waren we het elektronisch oog voor de tijdsopname net gepasseerd en hebben we daar dus eigenlijk geen tijd laten liggen. Na wat opzoekingswerk bleek dat de computer te warm werd tijdens de iets langere proeven. Daarom besloten we om tijdens de verbindingsritten het computerdoosje uit het raam te hangen om te kunnen afkoelen. Deze werkwijze bleek goed te lukken. We gaan nu verder kijken hoe we dit warmteprobleem kunnen verhelpen.”

Na een mooie top vijf positie in Landen en een opgave in Namen, was het team erop gebrand om nog eens een topprestatie neer te zetten in één van de lievelingswedstrijden van de Landenaar. Reeds op het einde van de eerste ronde nam Jonas de overhand in een strijd met een rist Nederlandse Evo-rijders onder aanvoering van Piet Van Hoof. Hij nam de vierde positie in na de WRC van Princen en de 2 snelle S2000’s van Loix en Kobus. Beter doen dan deze topwagens is vrijwel niet mogelijk, dus werd al snel beslist om de vierde stek te consolideren en de tijden af te stemmen op deze die Piet draaide. Zonder verder veel risico’s te nemen slaagden Jonas en Kenneth in hun opzet en mocht de Evo VIII als vierde over het eindpodium rijden.

Enthousiast blikt Jonas terug: “We hadden voor deze rally behoorlijk wat genodigden om ons tijdens de wedstrijd te volgen. Ik denk wel dat deze mensen een toffe dag beleefden. Ik wilde hen natuurlijk niet teleurstellen en ging dan ook resoluut voor een goede klassering. Het werd een leuke strijd met Piet en ook Arjen De Koning was zeer snel in de Evo X R4. Zo’n sequentiële versnellingsbak is zeker een grote meerwaarde. Jammer genoeg heb ik die niet. Verder ben ik zeer tevreden met het geleverde werk van motorbouwer Philip Smets en de servicecrew van Colsoul Rallysport. We staan nu eindelijk met de wagen waar we willen en laat ons eerlijk zijn: met onze bescheiden middelen mag en kan je niet meer verwachten dan dit. Dit was voor ons de hoogst haalbare positie. Het was genieten om over de maaskiezel te glijden. Ik kijk al uit naar het vervolg van dit seizoen! Ieper laten we aan ons voorbijgaan omdat we niet met onze eigen wagen in groep A mogen starten en het tevens een zeer dure rally is. In de East Belgian Rally en in de Condroz zullen we zeker van de partij zijn. En omdat het nog even duurt eer we eind september zijn, is het niet ondenkbaar dat we nog in andere wedstrijden zullen starten.”