Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally De Wallonie : Het wordt een zwaar weekend voor Hermen Kobus.

De wedstrijden volgen elkaar erg snel op in het Belgian Rally Championship. Amper twee weken na de TAC Rally, staan Hermen Kobus en Erik de Wild dit weekend aan de start van de Rally van Wallonië, een driedaags evenement in de buurt van Namen. Na de superspecial vrijdagavond op de Citadel aan de oevers van de Maas, een uniek historisch kader bijna in het stadscentrum, volgen nog 20 supersnelle proeven op zaterdag en zondag. Hermen Kobus verdedigt er zijn tweede plaats in het Belgisch kampioenschap.

"We hebben het voorbije weekend onze Ford Fiesta Super 2000 weer helemaal gecontroleerd en geprepareerd voor deze zware wedstrijd," vertelt Hermen. "We hebben even getwijfeld aan de keuze van de versnellingsbak. Er is een versnellingsbak met langere verhoudingen beschikbaar. Met die versnellingsbak halen we een topsnelheid van 185 km/h, maar de motor mist dan punch in de lagere versnellingen, waardoor we veel tijd zouden verliezen in het korte werk. Daarom zullen we rijden met onze vertrouwde transmissie. Ik besef dat we topsnelheid zullen missen, want onze Fiesta S2000 haalt in deze configuratie een top van 169 km/h, terwijl de Fabia S2000 van Loix tot 182 km/h zal trekken. En dan spreek ik nog niet over de talloze WRC's, die vlot over de 200 km/h gaan... Zaterdag zullen we misschien nog mee kunnen spelen met een aantal WRC's, maar zondag staan er supersnelle proeven op het programma. De proef van Crupet is echt een "rally killer", waar enkel de power van belang is. Ik denk dat we daar, ondanks een haarspeld, een gemiddelde snelheid van ongeveer 135 km/h zullen halen met onze S2000. De WRC's zullen daar het verschil maken, net als de Fiesta R5 van Cédric Cherain..."

Hermen zal van bij de start met het mes tussen de tanden van start gaan. Deze keer is de start immers nog belangrijker, aangezien het klassement van de superspecial op de Citadel bepalend zal zijn voor de startorde op zaterdag.

"Ik start traditioneel altijd snel en dat zal in Namen niet anders zijn," lacht Hermen, die realistisch blijft. "Op dit moment heeft de S2000 van Freddy Loix de beste papieren, terwijl Freddy zelf ook een absolute topper blijft in deze categorie. We staan voor een moeilijk weekend, zeker als het droog blijft. Maar, vorig jaar stonden we ook in de top 6 toen we moesten opgeven met een defecte benzinepomp. Met een plaats in de Top 6 zou ik zondag heel tevreden zijn..."