Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

TAC rally : Johan Faes wint group N bij eerste deelname.

Het was een wedstrijd vol avonturen voor het FABORY Rallyteam, de TAC Rally rondom Tielt afgelopen zaterdag. Mist, met als gevolg een zieke navigator, en een lekke band weerhielden Johan Faes en Christiaan van der Rijsen echter niet van de winst in de standaardklasse, groep N. Daarnaast eindigde de equipe met de Mitsubishi Lancer Evo IX als tweede Nederlander in het eindklassement.

Afgelopen zaterdag, 12 april, werd de TAC Rally rondom Tielt verreden. Deze wedstrijd telde mee voor zowel het Belgisch kampioenschap als het Nederlands kampioenschap. Het deelnemersveld was dan ook om van te smullen. Johan Faes en Christiaan van der Rijsen stonden voor het eerst aan de start van dit evenement en genoten met volle teugen. Faes blikt terug: “Wat een leuk evenement! Ik moest wel weer wennen aan het snijden, maar toen ik dat weer in mijn systeem had zitten gingen we erg hard. Prachtig als je de bochten aan kunt snijden zoals ze bedoeld zijn en niet, zoals in Nederland, om de paaltjes, strobalen en pallets heen moet sturen. Ik kon gewoon een versnelling hoger als ik lekker in de bocht kon hangen met de Evo, geweldig.”

De zestien klassementsproeven tellende wedstrijd verliep echter niet probleemloos. “Er hing echt een enorme mist en rondom ons vlogen deelnemers van de weg af. Door het onregelmatige rijden (remmen, gas geven, remmen), werd Christiaan ook nog eens ziek. Hij heeft vier proeven lang over moeten geven, heel erg jammer. Wellicht speelde de mist in dat opzicht in ons voordeel, omdat de rest niet veel harder reed op de mistige proeven dan ik zonder notes. Gelukkig knapte Christiaan daarna weer op. Tijdens de tweede en derde boucle gingen we dan ook steeds harder. Tijdens de laatste boucle van vier proeven waren we in een leuk gevecht met een Porsche en die strijd hebben wij uiteindelijk ook weten te winnen. Helaas kregen we op proef 13 een lekke band en spinde ik op proef 14 op het onverhard. Zonde, anders waren we misschien nog een plaatsje opgeschoven. Desondanks zijn we dik tevreden,” aldus Faes.

Uiteindelijk eindigde de equipe op een knappe eerste plaats in de groep N, ruim vier minuten voor nummer twee. “Wij kijken met veel plezier terug op de TAC Rally en gaan ons nu voorbereiden op de prachtige Rallye de Wallonie,” besluit Van der Rijsen.

Binnenkort meer informatie over de Rallye de Wallonie, die van 25 tot en met 27 april rondom het Belgische Namen verreden wordt