Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

TAC Rally : Versnellingsbakproblemen voor Bob de Jong .

Nieuwe notes, dichte mist en vervolgens een weigerachtige Lancer WRC maakten de TAC Rally voor Bob de Jong en navigator Kees Hagman een wedstrijd om snel te vergeten. Na een moeizame start moest de equipe de Mitsubishi Lancer WRC op klassementsproef negen aan de kant parkeren in verband met problemen met de versnellingsbak.

Na een aantal jaren het Nederlands Kampioenschap te hebben gereden, gaat Bob de Jong dit seizoen een nieuwe uitdaging aan: “Ik heb een paar jaar meegedaan aan het NK. Eerst het sprintkampioenschap, later het rallykampioenschap. Afgelopen winter besloten we om meer in het buitenland te gaan rijden. De wedstrijden zijn in België echt anders dan in Nederland en ik rijd er ook erg graag. Daarom besloot ik mij dit seizoen op de Zuiderburen te gaan focussen. De TAC Rally afgelopen zaterdag was voor ons het eerste echte evenement van het seizoen, na een testsprint op Circuit Park Zandvoort.” De equipe rijdt nu met een totaal ander notessysteem. “Ik miste wat in mijn oude systeem en had het idee dat ik meer uit de notes zou kunnen halen. We zijn nu overgestapt naar een systeem met gradaties van 6 tot 1, ik gebruikte hiervoor Engelse, beschrijvende, notes.”

Zaterdagochtend 12 april stonden De Jong en Hagman vol goede moed aan de start van de wedstrijd rondom Tielt. Er bleek echter een zeer dikke mist te hangen gedurende de eerste proeven. “We hadden er erg veel zin in, maar een nieuw notessysteem uittesten in dikke mist is gewoonweg niet ideaal. Het is veel moeilijker om dan echt op de notes te gaan rijden. Na twee momentjes op de eerste proef ben ik dan ook van het gas gegaan. Op de tweede proef heb ik mijn hoofd leeggemaakt en mij opnieuw gefocust. Toen ging het al een stuk beter, net zoals op proef drie en vier,” blikt De Jong terug.

Ook de tweede boucle van vier proeven begon goed en de equipe noteerde een aantal mooie tijden. Tot op proef zeven het pechduiveltje om de hoek kwam kijken. “We kregen problemen met het schakelen. De koppeling en shift cut werkten nog, maar de versnellingsbak wisselde niet van versnelling. We dachten het euvel op de service na de achtste proef verholpen te hebben. Helaas, op de negende proef kregen we weer problemen en besloten we te stoppen om verdere schade aan de auto te voorkomen. Enorm teleurstellend. We gaan de komende tijd aan de slag om het probleem definitief te verhelpen en kijken reikhalzend uit naar onze volgende wedstrijd, de Rally de Wallonie.”

De Rallye de Wallonie wordt van 25 tot en met 27 april rondom Namen (B) verreden.