Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Bianchi rally : Christophe Kerkhove nieuwe leider in het kampioenschap .

Met de top 3 van het Yokohama Belgian Historic Rally Championship aan de start, maakte iedereen zich op voor een boeiende en spannende Bianchi Rally, temeer omdat het startveld verder verrijkt werd met de deelnemers aan de vijfde manche van het RACB Rally Criterium. De klassiekers lieten zich alvast niet doen door het moderne geweld van de Criterium-piloten. De algemene overwinning ging naar Raphaël De Borman met zijn snelle Ford Escort RS1800, maar de gelukkigste man bij de finish in Couvin was Christophe Kerkhove, de nieuwe leider in het YBHRC.

Na een bloedhete en zwoele verkenningsdag, gingen de hemelsluizen vrijdagnacht open boven de streek rond Couvin. Daardoor lagen de proeven er ‘s ochtends erg glad en verraderlijk bij, zeker onder de bomen. Jacques Evrard was de eerste die zich liet verrassen. De Porschist schoof op de openingsproef achterwaarts in het decor. Yanick Bodson nam een schitterende start en domineerde de wedstrijd met zijn Ford Escort, maar bij het begin van de tweede ronde moest hij de strijd staken door een probleem met de alternator.

Eén van de titelkandidaten mocht op dat moment de boeken al sluiten. Chris Debyser voelde op de vierde proef de transmissie van zijn Transeurope opnieuw begeven. De patron van ConXion was natuurlijk zwaar aangeslagen na deze zoveelste tegenslag: “Na twee sorties met de Escort, was de TE weer op en top geprepareerd. Ik kwam in de Bianchi testen met het oog op de Omloop van Vlaanderen. Op de eerste proeven, toen het asfalt nog nat was, had ik handen en voeten nodig om het beest in bedwang te houden. De motor is beresterk! Maar, op de vierde proef voelde ik opnieuw vibraties en gaf de transmissie weer de geest…”

Voor het kampioenschap gingen Christophe Kerkhove en Patrick Mylleville in de tweede lus voluit het duel aan. Na 7 KP’s had Kerkhove 4″3 voorsprong op de leider in het kampioenschap. Helaas werd Mylleville op de volgende proef in Couvin verrast op het onverhard vlak voor de finish. De Porsche dook van de baan en bleek te zwaar beschadigd vooraan om de wedstrijd te vervolgen. Minuten later dook op dezelfde plaats ook Patrick Deblauwe met zijn Porsche van de baan.

Christophe Kerkhove hield het hoofd wel koel en deed een gouden zaak in de titelstrijd, zeker omdat Mylleville zijn drie jokers al heeft opgebruikt en Debyser zelfs geen zes scores meer kan laten noteren.

“En toch ben ik niet helemaal gelukkig, want de motor was vandaag duidelijk niet zo krachtig als in de vorige wedstrijden,” vertelde Christophe. “Maar, op dit parcours was het in de eerste plaats een kwestie van het hoofd koel te houden. De proeven zijn hier bijzonder snel en technisch. Goede nota’s en veel lef zijn een vereiste. Daarom ben ik voorzichtig gestart, om daarna vol aan te vallen. Afgezien van een lekke band verliep de wedstrijd uitstekend.”

Maar, vooraan ging alle aandacht naar Raphaël De Borman, die met zijn Escort RS1800 een prachtige wedstrijd bekroonde met een sublieme overwinning.

“Tot halfweg de wedstrijd had niemand ons in de gaten, want de rekenkamer had ons twee minuten teveel aangerekend. Toen de tijd gecorrigeerd werd, kwamen we aan de leiding. Op de rondkoers, de voorlaatste proef, werd ik opgehouden door een tragere Golf, waardoor Raucroix met 3″6 voorsprong aan de slotproef begon. Ik heb alles uit de kast gehaald op de laatste KP. Vol risico over het onverhard! Wat een wedstrijd!” aldus de winnaar die we wellicht nog terug zullen zien in de East Belgian Rally en de Condroz Rally.

Zijn makker, Christophe Jacob, werd tweede met de “Belge” Escort. Ook de liefhebber van authentieke ex-fabriekswagens had mee kunnen strijden voor de zege, maar door een lekke band en een kapotte intercom in de eerste ronde had Jacob teveel tijd verloren.

Joeri De Bouvere stuurde zijn bescheiden VW Golf GTi naar de tweede plaats in Groep P en een verdienstelijke 14de plaats algemeen.