Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Geko Ypres Rally 2013 : Een overwinning en een reeks snelste tijden voor de BMA Porsches bij de historics.

Met een honderdtal deelnemers bewees de Ypres Historic Rally eens te meer dat deze wedstrijd veel meer is dan een historic annex van de manche van het Europees rallykampioenschap. Dat had team BMA van Bernard Munster goed begrepen. Het team zette in de Westhoek twee Porsches 911 in op twee verschillende niveaus. Patrick Snijers en Johan Gitsels namen deel aan de FIA Europese wedstrijd, terwijl Bernard Munster en Kurt De Jonghe in de wedstrijd voor het Belgian Historic Rally Championship reden.
In beide gevallen was de snelheid overtuigend, al waren de resultaten verschillend. Na twee snelste tijden op de eerste drie proeven vrijdagavond, stond Patrick Snijers aan de leiding in de Europese wedstrijd, tot hij moest opgeven met een defecte alternator op de laatste proef van de eerste etappe. « Echt pure pech, vertelt Bernard Munster. De motor van die Porsche, de wagen van François Kicq, werd in Duitsland geassembleerd en blijkbaar werd een draadje niet goed aangesloten. Het is bijzonder jammer, want de wagen reed probleemloos op die manier in de Rally van Marokko en in de Rallye de la Haute-Senne. Patrick kon wel opnieuw starten in Rally2... »
Het duo Snijers-Gitsels drukte zijn stempel op de tweede etappe met zeven snelste tijden voor kleppers als Droogmans, Lietaer, Stouf en consorten, maar ook voor de snelste Europese teams. Zelfs zonder een foutje bij het inklokken had Patrick zijn achterstand van de eerste etappe niet meer goed kunnen maken. Hij werd uiteindelijk na een indrukwekkende remonte nog knap 7de.
Munster en De Jonghe domineerden de nationale categorie. Ze namen op de laatste proef van de eerste etappe de leiding en ze gaven die niet meer uit handen. « De concurrentie was pittig, met onder andere de Porsche 911 van Delplace, vertelt Munster. Maar we konden onze voorsprong met succes verdedigen, voor we definitief een kloof sloegen op Delplace in Hollebeke. Opdracht volbracht... »
BMA, vorig jaar ook al succesvol in Ieper, maar dan in de FIA Europese wedstrijd, gaat dus verder op zijn elan en bewijst zijn vakmanschap op het vlak van historische rally's met de Porsches 911 die meer dan ooit de referenties zijn. En het seizoen is nog niet afgelopen...