Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

DIDIER VANWIJNSBERGHE WINT ORC-RALLY HISTORIC !

Van de eerste tot de laatste meter zorgde de ORC-rally Historic voor spanning en spektakel. Met als apotheose twee piloten die in dezelfde tijd finishen, en dat na 12 hard bevochten klassementsproeven.

Didier Vanwijnsberghe leek het best uitgeslapen bij de start zondagmorgen. Op KP Hulste klokte hij meteen de scratch, en rechtstreekse tegenstanders als Wim Decock en Chris Debyser kregen al een tik van 10 seconden om de oren. Een besttijd die zeker nog verdere gevolgen zou hebben.....

Maar op de proef van De Ginste schoof Didier rechtdoor, en verloor een dikke halve minuut. Dat deed hem meteen naar de 8ste plaats zakken in het klassement, met een 23-tal seconden achterstand op de nieuwe leider Decock. Vanaf toen begon voor de Escort-rijder een helse achtervolgingsrace op de Porsche. Ronde per ronde knabbelde Didier van zijn achterstand weg. Van 17 seconden na de eerste ronde al over 11 tellen na de tweede ronde, tot nog 3 seconden net voor het ingaan van de laatste ronde. Op Hulste bleek de Escort vier tellen rapper dan de Porsche, zodat Didier de leiding nam met 1 seconde. Op de lange proef van De Ginste klokten beide kemphanen dezelfde tijd af, zodat de proef in Wielsbeke het eindverdict zou moeten vellen. Van een pure thriller gesproken !

Het duo Vanwijnsberghe-Snoek perste er nog eens alles uit en zette met 3.36 hun beste tijd van de dag neer op die proef. En dan was het angstvallig afwachten tot de Porsche van Wim Decock over de finish ging. Hij deed dit een seconde vlugger, zodat beide piloten ex-aequo finishten. Ze vielen mekaar sportief in de armen, en niemand wist echt wie er nu gewonnen was. Maar het reglement bracht al vlug uitsluitsel, dat bij gelijke stand, de tijd van de eerste kp doorslaggevend was. Wat meteen een nieuwe overwinning in de ORC-rally betekende voor Didier Vanwijnsberghe.

Zowel Didier Vanwijnsberghe en Paul Snoeck als hun Ford Escort toonden aan dat ze klaar zijn voor de volgende strijd, de Ypres Historic Rally. Daarin zal het duo aantreden in het FIA-gedeelte, en de strijd aanbinden met kleppers als Paul Lietaer (Ford Escort), Patrick Snijers (Porsche 911), Stefaan Stouf (Ford Escort), Fredericq Delplace (Porsche 911) en een rits buitenlanders, onder aanvoering van de Italiaan Enrico Brazzoli (Lancia Rally 037).