Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Schitterende wedstrijd voor het Fabory Rallyteam.

Het was een ware slijtageslag, de 49ste editie van de ELE Rally die afgelopen weekend verreden werd. Het Fabory Rallyteam, met Johan Faes achter het stuur en Arie Lekkerkerker die de notes voorleest, reed echter onverschrokken door over de 19 klassementsproeven rondom Helmond en Eindhoven. Uiteindelijk reed de equipe de Mitsubishi Lancer Evo IX als vierde algemeen en tweede groep N over het finishpodium van hun thuiswedstrijd. Een fantastisch resultaat. Vrijdagavond om 19.30 uur ging de 49ste editie van de ELE Rally van start. De deelnemers kregen die avond 4 klassementsproeven voorgeschoteld. Met startnummer 15 op de deuren gingen Faes en Lekkerkerker de strijd aan met de overige deelnemers in de standaardklasse, groep N. De equipe begon voorzichtig. Faes vertelt: “Ik wilde geen fouten maken of lek rijden op vrijdagavond waardoor ik met een grote achterstand aan de vijftien proeven van de zaterdag zou moeten beginnen.” Na vier proeven plaatste de equipe de Lancer Evo 9 als achtste algemeen en vierde groep N in het nachtpark. “Van Van den Heuvel weten we dat hij supersnel is, maar ook Antoine van Ballengooien en Henk Vossen gingen opvallend hard. Steeds vaker blijkt duidelijk dat de Evo X’en verder doorontwikkeld zijn. Op proeven met lange halen als Asten moet ik veel tijd toegeven, die tijd rijd ik op de technische proeven als Somerlo dan weer dicht. Hierdoor moest ik met een grotere achterstand dan de bedoeling was beginnen aan de zaterdagproeven.”

Zaterdag stonden de resterende vijftien klassementsproeven op het programma. Faes lag 1,5 minuut achter Van den Heuvel, 33 seconden achter Antoine van Ballengooien en 29 seconden achter Henk Vossen. Hij zag zich dan ook genoodzaakt in de achtervolging te gaan. “Ik richtte mijn pijlen op Van Ballengooien en Vossen. We reden steeds een paar seconden van onze achterstand af, maar het was niet genoeg om het gat te dichten. Ik wist echter dat ik het verschil op de proeven Strijpse Kampen en Wintelre kon gaan maken,” blikt Faes terug. Op proef zes moest Antoine van Ballengooien de strijd staken. Faes analyseert: “Na proef 15, met nog vier proeven te gaan, had Vossen een voorsprong van 16 seconden over. Hij voelde onze druk opgevoerd worden. Zowel op Sint Oedenrode als Son reden we vervolgens exact dezelfde tijd, op de tiende seconde nauwkeurig. Het kwam dus op de laatste twee proeven aan. Op de een-na-laatste proef liet Vossen zich verleiden tot een foutje waardoor hij zijn oliekoeler beschadigde en de handdoek in de ring moest gooien. Door het uitvallen van Henk was de spanning weg, waardoor we de laatste proef alleen maar gecontroleerd uit hoefden te rijden.”
Uiteindelijk reden Faes en Lekkerkerker als tweede groep N, achter Jasper van den Heuvel, en met een prachtige vierde plaats algemeen over het finishpodium. “Het was een harde strijd. Ik heb de hele dag enorm moeten knokken en ervoor moeten waken geen fouten te maken,” aldus een tevreden Johan Faes. Met deze vierde plek algemeen heeft het team goede zaken voor het Open Nederlands Rally Kampioenschap kunnen doen, aangezien de nummers twee en drie zich hiervoor niet ingeschreven hebben. “We zijn enorm blij met dit resultaat tijdens onze thuiswedstrijd. Het serviceteam heeft weer goed werk geleverd en de auto hield zich prima. We kijken uit naar de volgende wedstrijd,” besluit Lekkerkerker.