Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Goede seizoenstart voor Bob de Jong.

De eerste drie meetellende wedstrijden voor het Open Nederlands Rally Kampioenschap (ONRK) zijn inmiddels verreden. Bob de Jong, die dit seizoen samen met Kees Hagman opnieuw de witte Mitsubishi Lancer WRC bemant, ligt na deze eerste drie rally’s eerste in het kampioenschap. Een terugblik van het Muc-Off/Mechanix Rally Team op het seizoen tot dusver.

Tank S Rally
De eerste wedstrijd op de Nederlandse rallykalender was de Tank S Rally in maart. Na een afwezigheid van ruim een half jaar kon navigator Kees Hagman eindelijk weer op de hotseat van de Lancer plaatsnemen. De equipe voelde elkaar meteen weer goed aan en de samenwerking verliep vanaf de startstreep uitstekend. De auto was er echter nog niet helemaal klaar voor. “De stuurbekrachtiging ging direct na de start van de eerste proef kapot, waardoor we de eerste drie proeven veel tijd verloren. Dat was natuurlijk een frustrerende start van het seizoen voor ons. Gelukkig konden de jongens het euvel op de service verhelpen en de rest van de rally verliep uitstekend,” blikt De Jong terug. De equipe stuurde de Muc-Off/Mechanix WRC vaardig over de proeven en eindigde op een schitterende 2de plaats algemeen, achter Dennis Kuipers.

Rallye de Wallonie
Na de Tank S Rally volgde in april de Rallye de Wallonie. Een mooie, lange, zware en technische wedstrijd waar Bob nog niet eerder aan de start had gestaan. “Het rijden ging echt lekker. We hebben een mooi gevecht gehad met Stephane Lhonnay (Skoda Octavia WRC) en David Bonjean (Peugeot 307 WRC). Helaas kon ik aan het eind Bonjean net niet voorblijven. Onze focus lag echter op het Nederlandse klassement en daar hebben we weer goede zaken kunnen doen.” Uiteindelijk werden De Jong en Hagman 4e algemeen, 2de Nederlander. Eerste Nederlander was Dennis Kuipers, die als 2e eindigde en daarmee de leiding in het ONRK stevig in handen had.

Sezoensrally
Half mei was het dan tijd voor de Sezoensrally rondom het Belgische Bocholt. Ook deze rally had Bob nog niet eerder gereden. Een van de bijzondere kenmerken van de Sezoensrally is de ondergrond: een groot deel van de proeven wordt over maaskiezel – rollende steentjes op gravel - verreden. Het slechte weer tijdens de verkenning zorgde ervoor dat het onverhard er al slecht bij lag voordat de wedstrijd goed en wel begon. “Een gevaarlijke rally: met zulke hoge snelheden over het vreselijk slechte onverhard rijden is geen sinecure.” De mannen reden een goede wedstrijd, maar kregen te kampen met een lekke band en een paar remfoutjes. Uiteindelijk was opnieuw een 4de plek algemeen het resultaat, achter Loix, Wevers en Van Loon. Doordat Dennis Kuipers ervoor koos deze rally niet te rijden en Wevers en Van Loon zich niet hebben ingeschreven voor het ONRK, hebben Bob en Kees nu de leiding in het ONRK in handen!

Nog vijf wedstrijden op de kalender
Er staan nog 5 wedstrijden op het programma voor team, te beginnen met de ELE Rally op 31 mei en 1 juni. “Voorgaande jaren had ik technische problemen en wist ik de eindstreep niet te halen. Dit keer ben ik vastbesloten te finishen en de leiding in het ONRK te verstevigen, hopelijk neem ik het pechduiveltje niet mee naar Helmond. Ik zal voor een keer niet genavigeerd worden door Kees Hagman, die verhinderd is, maar door de navigator van mijn vader, Björn Degandt.” Na de ELE Rally volgen de GTC Rally Etten-Leur (12/13 juli), Omloop van Vlaanderen (6/7 september), Hellendoornrally (20/21 september) en Euregio Rally (2/3 november). Daarover later meer. Voor meer informatie over de ELE Rally kunt u terecht op de website van de organisatie, www.elerally.nl.