Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Short Rally Kasterlee 2023: Volledig verslag van de wedstijd.

Het was vooraf quasi zeker dat de zege in de 18de editie van de Short Rally van Kasterlee een Nederlands kleurtje zou hebben. Erik Van Loon en Hein Verschuuren in de Subaru S14 WRC maakten hun favorietenrol waar, maar niet zonder eerst een bijzonder spannende wedstrijd te hebben gereden tegen stuurkunstenaar Mats Van den Brand en zijn BMW M3. Jonas Langenakens redde met de Mitsubishi Lancer Evo 7 de Belgische eer met een derde plaats.
De wedstrijd ging van start onder wisselende weersomstandigheden en dat voorspelde weinig goeds voor de krachtige achterwielaandrijvers in het startveld. Maar het was wel een verrassende Mats Van den Brand, genavigeerd door Sander Van Barschot op de BMW E36 M3, die de leiding nam na de eerste proef. De meteo blies warm en koud, met nu eens opklaringen, dan weer eens wat regen.

Dat zijn omstandigheden die ideaal waren voor de zeer efficiënte Subaru S14 WRC van Erik Van Loon en Hein Verschuuren. Mats, Erik, Erik, Mats... de Nederlanders losten elkaar af in de winst op de proeven, maar het was wel Van den Brand die met de BMW tot de vijfde proef de machtige Subaru WRC voor bleef. Pas na KP5 nam Van Loon de kop over, maar Mats had nog een eindoffensief in de mouw zitten en leek op weg naar de eindzege. ......

Een kapotte brandstofpomp in de allerlaatste proef kwam daar echter een stokje voor steken. Erik Van Loon ging dus naar de winst, voor zijn onfortuinlijke landgenoot.
Jonas Langenakens en Kenneth Delvaux, die een uitstekende wedstrijd reden op de Lancer Evo 7 onder wisselende weersomstandigheden, redden de Belgische eer met een derde plaats en mochten op de zesde proef ook nog even hun KP-winst meepikken. Een opmerkelijk debuut was er voor de jonge Jesse Monnens, zoon van, die in de BMW E30 genavigeerd werd door Tom Umans en afsloot op een zesde plaats algemeen! Sterke wedstrijd ook voor Stefaan T’Joens, met Greet Passchyn achtste algemeen en winnaar van Divisie 1-2 in de gebrideerd Mitsubishi Evo X.

Bij de historics schreven Bert Swerts en Robbe Gesquiere zich nog in extremis in en stuurden de Opel Manta naar een negende plaats algemeen. Dat betekende net als vorig jaar de zege bij de Oldtimers en winst in het Historic deel, voor Mathieu Vandoolaeghe en Laurens Serpieters (Mercedes 190 E), elfde algemeen en winnaars
bij de Youngtimers. Organisator RT Titanic had voor de deelnemers nog enkele bijkomende bekers in petto. De spektakelprijs ging naar Fangio Verbeke en Angie Desaeyer en David Conard en David Hendrickx wonnen de “Beker Kris Peeters” als eerste Titanic-team.

We sluiten af met een woordje vanuit de organisatie, die een dankwoord wil richten aan alle vrijwilligers en helpende handen, die ervoor zorgden dat het weer een topeditie werd. De volgende pluim gaat naar het publiek, dat zich voorbeeldig gedroeg, en dat komt ontegensprekelijk het imago van onze provinciale rally’s ten goede.

Bert Swerts, winnaar in Div 4 : “Zes wedstrijden op rij, drie in 2022 en drie in 2023, moesten we opgeven met mechanische pech. Dus werd het rustig opbouwen om
zonder pech aan de finish te verschijnen. Desondansk gingen we met de nodige ambities gestart van start. Na de eerste lus, met een leegloper op KP2, waren we tevreden als tweede Historic, op zes seconden van een snelle Mathieu Vandoolaeghe. Daarna vonden we het ritme en werd een strak tempo aangehouden met enkele mooie tijden op KP5.
De volgende proef moest er een kapotte batterij vervangen worden en op de afsluitende KP8 werd er voor een tweede keer lek gereden. Desondanks haalden we de zege binnen bij de Historics met 26 seconden voorsprong op Mathieu en 82 seconden op Koen Verhaeghe, die knap 3e werd. Het was een prachtige dag met een leuke collegiale strijd voor het podium.“
Mathieu Vandoolaeghe, winnaar in DIV 5 bij de Youngtimers : “Voor het tweede jaar op rij waren we hier aanwezig met uiterraard de bedoeling punten in het VAS kampioenschap te behalen. Ditmaal was dit met een nieuwe co-piloot, Laurens Serpieters, die perfect de nota’s doorgaf. Na een rustige eerste ronde bleken we tweemaal de beste tijd gedraaid te hebben bij de Historics. Vol goede moed gingen we naar de tweede ronde maar daar bleek Bert Swerts toch sneller te zijn. De rest van de rally verliep redelijk constant. Bert werd winnaar, het zilver was voor ons en het brons ging naar Koen Verhaeghe.”
Sonny Lapeire en Koen Verhaeghe, tweede in Div 4 : “Koen komt hier al sinds 2009 en heeft sedertdien geen enkele editie gemist. Hij stond dus voor de veertiende keer aan de start in deze 18de Short Rally van Kasterlee. Voor mij stond Kasterlee voor het eerst op het programma. Koen was de laatste weken al druk bezig in Staden en
Oudenaarde en hij had dus zeker wedstijdritme in de voeten. Ondanks de sombere weerberichten startten we op zondagmorgen toch onder een fijne ochtendzon, al lagen de wegen er wel nat bij. De eerste lus reden we op opgesneden slicks want we wilden geen risico’s nemen.
Toch draaiden we meteen voorin mee. De tweede lus werden de slicks uit de kast gehaald en meteen werd er sneller gereden. Donkere wolken pakten zich samen boven Kasterlee tijdens onze servicebeurt. De buienradar voorspelde niet veel goeds en dus werden de opgesneden banden terug boven gehaald. Op de 6de proef gingen de hemelsluizen helemaal open. We eindigden als tweede bij de Oldtimers, achter de ongenaakbare Bert Swerts, die een dijk van een wedstrijd reed met Robbe Gheskiere.”