Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

ORC Canal Rally 2023: Fred Miclotte pakt eerste rallyzege in Oostrozebeke.

De ORC Canal Rally werd aangekondigd als een eerder open wedstrijd maar dat was buiten Fred Miclotte gerekend die de wedstrijd mooi controleerde en er zijn eerste rallyzege pakte.
Het was droog en stoffig. De grote kanonnen bleven deze keer weg van het strijdtoneel en dus was er voor meerdere gegadigden de mogelijkheid om de zege in Oostrozebeke hun kant op te trekken.
Al vroeg in de wedstrijd liet Kurt Boone zich vangen aan een gladde bocht en hij moest de Evo X aan de kant zetten na een kleine sortie. Paul Lietaer, hoewel deelnemer bij de Historics, werd door zijn ervaring en parcourskennis getipt als outsider maar de Opel Ascona 400 kreeg last van een sputterende motor en uiteindelijk moest ook “De Polle” de handdoek gooien. .......
Frédéric Miclotte nam in Oostrozebeke de start met de SXM VW Polo en hij legde er onmiddellijk de zweep op. Met de beste tijd op Wielsbeke, Hulste en De Ginste besloot hij ongeslagen de eerste lus. Zijn achtervolger, Junior Planckaert, liet met de Skoda Fabia Rally2 dan al 24 seconden achterstand optekenen. Maar Junior, aangemoedigd door vader Planckaert, liet het daarbij niet zitten. Hij trok in de aanval bij het begin van de tweede ronde, maar werd gecounterd door Miclotte. Vanaf de derde boucle kon Miclotte beginnen met de wedstrijd te controleren en dat gaf aan Junior Planckaert de kans om zes proeven op rij de beste tijd neer te zetten.
Het eindverdict was echter gevallen, een zege voor Miclotte, gevolgd door Planckaert. De derde podiumtrede ging naar een uitstekende Chris Vandamme en Kurt Declerck met de Alpine A110 GT.
In het Historic gedeelte verloren we redelijk vroeg Paul Lietaer. En dat was goed nieuws voor Nick Toorré. De Roeselarenaar ging al in de eerste proef in de fout toen hij met de Ford Sierra Cosworth rechtdoor ging. Daarna was hij op achtervolgen aangewezen, maar toen Lietaer de handdoek gooide na de eerste lus, lag de weg naar de zege open voor Toorré. Met zeven scratches haalde hij comfortabel de zege binnen. Claude Debue eindigde als vierde bij de Historics en mocht de klasse Oldtimer op zijn naam schrijven. Geven we dan ook nog even mee dat Luc Diet en Ellen Van Dycke, in de bescheiden Peugeot 106, de Divisie 1-2 wonnen.
“Na Moorslede was dit voor ons de tweede rally van het seizoen. Het was van 2018 geleden dat we nog deelnamen aan de ORC, dus dat was even wennen. Op KP1 gingen we in de fout. Gelukkig was de rally nog maar pas gestart en konden we onze achterstand nog inhalen. Paul Lietaer leek niet bij te benen dus keken we vooral naar Vandenheede met de BMW. Toen Paul problemen kreeg werd de strijd met de BMW plots een strijd voor de overwinning! Lorenzo reed nog een snelste tijd op Wielsbeke 3 maar wij wisten alle andere scratches te pakken zonder over de limiet te gaan. Dit werd de eerste overwinning in de ORC en daar zijn we bijzonder trots op!
De Sierra gaf geen krimp en zelf reden we de rally ook uit zonder schade! Een dikke merci aan onze servicemannen, de organisatie voor deze mooie rally en de talrijke supporters langs het parcours.”