Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

South Belgian Rally 2023: Focus op de 2WD Trophy!

We konden het vorig jaar al het hele seizoen lang vaststellen: de 2WD Trophy die in het kader van het Belgian Rally Championship wordt georganiseerd valt in de smaak! Dit kampioenschap, exclusief gereserveerd aan tweewielaangedreven wagens met een cilinderinhoud van minder dan twee liter, biedt heel wat voordelen en is het beste voorbeeld van de wil om het Belgische rallykampioenschap democratischer en toegankelijker te maken.

Dat betekent ook dat bij de start van de South Belgian Rally 2023, op zaterdag 18 maart, het startveld voor de 2WD Trophy best indrukwekkend mag worden genoemd…

“We kunnen stellen dat er voor de deelnemers aan de 2WD Trophy heel wat reële voordelen te rapen vallen”, stelt Florian Jupsin in naam van DG Sport, de organisator van de tweede manche van het BRC 2023. “Om te beginnen is er de inschrijving, die slechts 650 euro bedraagt, ofwel 250 euro minder dan voor de andere categorieën. Ook de specifieke licentie voor deze categorie kost minder dan een gebruikelijke licentie, en de toegelaten banden zijn van het conventionele type. Geen ‘racing’-rubbers dus, om zo de toegankelijkheid van de formule te vrijwaren. Hetzelfde geldt voor de brandstof, die rechtstreeks uit de pomp komt.”.......

Herinneren we er nog even aan dat de 2WD Trophy is voorbehouden aan tweewielaangedreven auto’s – zowel voortrekkers als achterwielaandrijvers – met een maximale cilinderinhoud van 2000 cc. Het gaat hier dus om de auto’s uit de klassen NCE (E11, E10 en E9), NCM (M15, M14 en M13) maar ook de ‘historics’ van minder dan 2000 cc uit de klasse HRC (HRC1, HRC2, HRC4 en HRC5).

Een hele brede waaier dus, en dat biedt heel wat mogelijkheden. Zo kunnen de amateurteams – in de meest positieve zin van het woord – het in het kader van het Belgische rallykampioenschap tegen elkaar opnemen. Beter nog: dat kan zelfs op een schitterend parcours als dat van de South Belgian Rally!