Newest pictures

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

ELBA RALLY 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

ORC RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

MONTEBERG 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rallylegend San Marino 2022: De 20ste editie was een echt rallyfeest van de bovenste plank.

“Ze vertelden me dat Rallylegend een mooi en vermakelijk evenement was. Nu kan ik zeggen dat het veel mooier en vermakelijker is dan ik me had voorgesteld. De sfeer, het fantastische publiek, de prachtige auto's, de grote passie voor rally's ... Ik ben nog nooit naar zo'n geweldig evenement geweest".

Blij en een beetje versuft door vier dagen volledige onderdompeling in Rallylegend, Kalle Rovanpera, vanaf de aankomstfase, begroet de menigte die hem hartelijk toejuicht naast de gele Toyota Celica ST 185 van 1991 uit de Latvala "collectie". Ook Juha Kankkunen en Miki Biasion hebben een grote glimlach op hun gezicht terwijl ze hem omhelzen (zeven wereldtitels bij elkaar) , samen met Vito Piarulli en Paolo Valli die moe maar ook heel blij zijn aan het einde van de mooiste Rallylegende ooit. Geweldig feest ook voor Jari-Matti Latvala, de Toyota Gazoo Racing WRT-teambaas, die deelnam in de categorie Classic. En "Hij won natuurlijk. Heel blij met de fles mousserende wijn, want een echte kampioen probeert altijd te winnen, zelfs als de race niet officieel is, maar gewoon voor de lol. Toen ik tien jaar geleden naar Rallylegend kwam, dacht ik dat ik was in een unieke en originele laatste evenement. Vandaag is ook een groot rallyfeest geworden en ik ben blij dat ik hier weer ben geweest”, verklaarde Latvala aan het einde.

De categorie Classic werd gewonnen door Jari-Matti Latvala met Janne Ferm in een Toyota Celica ST 165 uit 1967, die de aanvalspogingen van "Zippo" tegenhield met Denis Piceno en de 1996 Subaru Impreza, die op de tweede plaats eindigde met de Subaru Impreza van het Best Impreza-project. Simone Romagna en Cristina Caldart (Lancia Delta Integrale uit 1990) op de derde plaats van het podium. Marco Bianchini is de vierde en eerste coureur van de San Marino met Giulia Paganoni (Lancia Delta 16V 1988), een paar seconden voor Rui Madeira met Silva (Subaru Impreza) en Gustavo Trelles met Del Buono (Subaru Legacy)......

In de categorie Historisch herhaalde de coureur Simone Brusori uit Bologna, met Enzo Zafferani uit San Marino (Porsche 911 RS uit 1981), het succes van vorig jaar in Rallylegend, domineerde van het begin tot het einde en eindigde met een ruime voorsprong op de Franse Valliccioni- Raffaelli op BMW M3 uit 1986 en op de derde Alessandro Bonafè met Pontini op Porsche 911 Sc uit 1981. Op de vierde plaats Loris Baldacci en Stefano Magnani uit San Marino op een Ford Escort RS uit 1980.

In de WRC-categorie Luca Pedersoli met Anna Tomasi in de Citroën DS3 van 2011 nam de leiding in het laatste moment van de eerste etappe, waarna het voordeel ten opzichte van de 2017 Ford Fiesta WRC Plus van de Zwitserse "Il Valli", met Cirillo, terwijl de andere Zwitserse bemanning Puricelli-Medici (Citroen DS3 uit 2011) behield de derde plaats tot het einde. In de Heritage-categorie domineerde de coureur Mauro Argenti uit Bologna met Roberta Amorosa (Porsche 911 S uit 1969) de Rallylegend van het begin tot het einde en won de race voor Dino Fabbrica en Massimo Leonardi op een Porsche 911 3000 uit 1974. In derde positie Roberto Nicelli met Cassinelli op een Opel Kadett GTE uit 1977.

Een apart hoofdstuk, zoals gewoonlijk, de geweldige show van de Legend Stars en CK Legend met zeer belangrijke figuren zoals Kalle Rovanpera, zijn vader Harri, Markku Alen en Miki Biasion, met twee Lancia 037's geschilderd in Martini-kleuren, Jimmy Mc Rae (Colin's vader), Tonino Tognana met de Ferrari 308 GTB, Federico Ormezzano, Tony Fassina met de Lancia Stratos, samen met vele andere coureurs met geweldige auto's. De hoogstaande show in de klassementsproeven verrukte het vrolijke publiek.

PS DE LEGENDE: VEEL ADRENALINE EN EMOTIES VOOR HET PUBLIEK.

Een adrenaline-pompende show op het parcours van de special stage "The Legend". Een van de belangrijkste gebeurtenissen van vandaag belichten we Andrea Dovizioso die zijn wens vervulde om een ​​Lancia 037 te besturen, een van de meest iconische modellen zoals de "Safari" -versie, maar ook de begroeting van het publiek in een stop na de " Pirelli-sprong ”, door Kalle en Harri Rovanpera, Miki Biasion en Renè Arnoux.   

EEN SUPER TWINTIGSTE EDITIE VAN RALLYLEGEND

"Rallylegend vond de omhelzing van een immens publiek, aan wie we een onvergetelijk evenement wilden aanbieden. We hopen ons doel te hebben bereikt; samen met een onvermoeibare staf hebben we vele maanden hard gewerkt. De opmerkingen van vele fans die blij zijn om hier in San Marino te zijn, de verbazing en complimenten van kampioenen en VIP zoals Renè Arnoux, Kalle Rovanpera, Arturo Merzario, Malcom Wilson, die de sfeer, de passie en het enthousiasme niet kenden bij Rallylegend, laat ons begrijpen dat we een geweldige show hebben georganiseerd. Nog een keer.

Deze show was ook mogelijk dankzij de fundamentele steun van de regering van de Republiek San Marino, opnieuw aan onze zijde met volledige en overtuigde steun", zeiden Paolo Valli en Vito Piarulli met één stem, die een van de mooiste en rijkste edities van Rallylegend ooit.