De situatie aan de top van de verschillende categorieën Rallylegend-auto's bleef in wezen ongewijzigd, wanneer er nog twee tests over zijn aan het einde van de tweede etappe van de race, die vanmiddag plaatsvond. In de categorie Classic blijft Jari-Matti Latvala, met Janne Ferm in een Toyota Celica ST 165 uit 1967, de aanvalspogingen van de "Zippo" tegenhouden, met Denis Piceno en de Subaru Impreza uit 1996, die naar de tweede plaats gaan, met Simone Romagna en Cristina Caldart (Lancia Delta Integrale uit 1990) om het podium af te sluiten.
In de categorie Historisch bevestigde Simone Brusori met Enzo Zafferani (Porsche 911 RS uit 1981) zijn leiderschap met een grote voorsprong op de Franse Valliccioni-Raffaelli met de BMW M3 uit 1986 en de Bonfè-Bizzocchi uit San Marino met de Ford Escort uit 1978. RS. In de WRC-categorie loopt Luca Pedersoli, met Anna Tomasi in de Citroën DS3 uit 2011, altijd aan de leiding voor de Ford Fiesta WRC Plus 2017 van de Zwitserse "Il Valli" -Cirillo, terwijl de andere Zwitserse bemanning Puricelli-Medici (2011 Citroën DS3) staat nog steeds derde. In de Heritage-categorie won Mauro Argenti met Roberta Amorosa (Porsche 911 S uit 1969) de regelmatigheidsrace, voor Sandro Giacomelli's 1977 Fiat 131 Abarth, met Zancanella. Gebruikelijke, geweldige show van de protagonisten van de Legend Stars en CK Legend categorie, alleen show, zonder timing: niet gespaard, inclusief Kalle Rovanpera, Markku Alen, Miki Biasion. ........
EEN SUPER RALLYLEGEND VAN DE TWINTIG JAAR
De ochtend die leidde tot de start van de tweede etappe van de rally in de vroege namiddag stond bol van de grote evenementen in Rally Village. Rallylegend vond de "omhelzing" van een immens publiek, sterker nog, het bezoekersrecord van de 2019-editie zou kunnen worden overschreden, maar de bevestiging van deze gegevens zal de komende dagen arriveren.
LEGENDE FORMULE OP SPARCO STAND MET ARNOUX, MERZARIO EN AGOSTINI
Renè Arnoux, Arturo Merzario en Giacomo Agostini: drie geweldige coureurs die hun naam hebben geschreven in de geschiedenis van snelheid op het circuit. In Formula One Legend, een bijeenkomst georganiseerd op de Sparco-stand, vertelden ze samen met Cesare Fiorio de belangrijkste punten uit hun carrière. Giacomo Agostini analyseerde ook overeenkomsten en verschillen tussen rally en snelheid, tussen motorrijders en autocoureurs vanwege zijn ervaring als meervoudig wereldkampioen motorfietsen in de 500cc- en 350cc-categorieën, met belangrijke ervaringen ook op de vier wielen. Heel interessant ook de anekdotes van Merzario en Arnoux. Samen met Agostini ontdekten ze met grote verbazing en bewondering dit fantastische evenement: Rallylegend.
40° FERRARI 308 GTB ITALIAANSE RALLYKAMPIOEN OP RALLYLEGEND EXPO'
Precies veertig jaar geleden veroverden Tonino Tognana en Massimo De Antoni de Italiaanse rallytitel, reden ze grotendeels met de Ferrari 308 GTB en uiteindelijk met de nieuwe Lancia 037. het zien van een Ferrari in een rallywedstrijd was zo vreemd maar ook zo fascinerend dat Enzo Ferrari zelf met belangstelling volgde. De herinneringen, de anekdotes, de uitdagingen van dat onvergetelijke seizoen kwamen weer tot leven op Rallylegend Expò dankzij de twee hoofdrolspelers, aan wie Rallylegend sloten zich aan bij veel van hun rivalen uit die tijd, zoals Adartico Vudafieri, Tony Fassina, Federico Ormezzano, Miki Biasion en Gigi Pirollo.
PS THE LEGEND: DROOMWAGENS EN CHAUFFEURS IN DE “PARADE” VAN ZATERDAG 15 OKTOBER
Een niet te missen show is die op het parcours van de special stage "The Legend" op zaterdag en zondag. De "Parade" gewijd aan de Lancia 037 voor de viering van de veertig jaar sinds zijn competitiedebuut, de "Parade" van de Lancia Delta, de parade van de Subaru Impreza, met de belangrijkste modellen uit zijn racegeschiedenis en de Beste Impreza van het Carlo Boroli-project. Deze geweldige rallyauto's worden bestuurd door vele kampioenen zoals: Juha Kankkunen, Adartico Vudafieri, Piero Liatti, Jimmy McRae en de grote Formule 1-kampioenen René Arnoux en Arturo Merzario. Andrea Aghini vond en reed opnieuw zijn Lancia Delta Integrale van het Martini Racing-team. Dat was de auto waarmee hij op zeer jonge leeftijd de rally van Sanremo in 1992 won.
KIMERA EV037 MET SPARCO-MARTINI RACING LIVERY BIJ RALLYLEGEND
Om de "parterre de roi" te verrijken, is er bij Rallylegend ook de Kimera Evo37, in Sparco-Martini Racing livery gereden door Alen, Kankunnen en Biasion tijdens de "Experience" sessies om de uitvoeringen van een van de meest interessante “restomod”-projecten op het motorsportpodium, begeleid door voormalig coureur Luca Betti. Voor alle liefhebbers staat deze auto voor het hele Rallylegend-evenement volledig tot hun beschikking op de Sparco-stand, de technische partner van het Kimera Evo37-project.