Grote uitdagingen in de klassementsproef en dikke knuffels bij aankomst tussen rivalen die vaak vrienden worden bij Rallylegend. Onder de "Historische" domineerde Simone Brusori, met de jonge Lucia Valdiserra aan de noten, op de Porsche 911 Rs 3000 van 1985, de drie etappes van de rally en won ook de Antigua Cup, een bijzondere ranking die beloont, met een score geleend van zeilen, de proportioneel snelste bemanning, het winnen van een verblijf van een week op het Caribische eiland.
De San Marino-coureur Stefano Rosati, met Sergio Toccaceli, op Talbot Lotus van 1981 heeft lang het primaat van Brusori ondermijnd en eindigde op de tweede plaats. Een bewogen Sergio Toccaceli, op de aankomstfase, ontving de trofee, uit de handen van een opgewonden Paolo Valli, Rallylegend Organizer en FAMS President, opgedragen aan de nagedachtenis van Silvio Stefanelli, een van de grootste bijrijders van San Marino, die onlangs geslaagd is weg; een trofee die de beste bijrijder van de Republiek van het seizoen beloont. Het podium werd afgesloten door Sergio Galletti, met Cesare Richler Del Mare, in een Porsche Carrera Rs uit 1975, die uiteindelijk een lang bezette derde plaats bevestigde.
In de categorie "Mythe" wint de Franse kampioen Francois Delecour, met Sabrina De Castelli, op Ford Sierra Cosworth 4X4, erin geslaagd de comeback van Carlo Boroli in bedwang te houden, met Billy Casazza aan de noten, op Subaru Impreza 555, bestraft door een vertraging naar een tijdcontrole, wat hen meer dan twee minuten kostte. Een comeback waarin hij het gat op de San Marino-coureur Marcello Colombini, samen met Selva, wist te herstellen met de BMW M3 E30, hoe tevreden ook met de plaatsing, verkregen met slechts twee aangedreven wielen van de "emmetre". ......
Geweldig gevecht tussen de krachtige auto's van de categorie "WRC", waar de Deense Kristian Poulsen, met Ole Frederiksen, op een 2020 Hyundai i20 Coupè WRC Plus de eerste plaats behaalde, voor de Nederlander Erik Wevers, met Jalmar Van Weeren, in een Subaru uit 2006 Impreza WRC S12 en de Zwitserse Mirko Puricelli, met Nicola Medici ernaast, in een Citroën DS3 WRC uit 2011; de drie bemanningen ingesloten in iets meer dan 24 seconden.
Onder de "originele" koninginnen uit het verleden die betrokken waren bij Rallylegend Heritage, is de winnaar de Fiat 131 Abarth uit 1977 van Sandro Giacomelli - Nicola Zancanella, die ook twee jaar geleden won, voorafgaand aan de tweeling Dario en Aldo De Lorenzo, met de Opel Kadett GTE groep 2 en de zeldzame en schitterende Lancia Stratos uit 1975 van "Febis" - Osvaldo Finotti.
MOOIE AUTO'S, UITSTEKENDE KAMPIOENEN ACHTER HET WIEL EN GEWELDIGE SHOW MET DE LEGENDE STARS
Gigi Galli, met de 600 pk sterke Kia Rio rallycross, met spijkerbanden, is het extreme voorbeeld van hoe een kampioen het publiek wil entertainen en plezier wil hebben tussen de Legend Stars, de categorie die bij Rallylegend droomauto's en grote kampioenen achter de wiel, voor een fantastische show. Ze gaven allemaal hun best: Miki Biasion, met de Hyundai i20 WRC Plus van het World Rally Championship, Michele Cinotto, met Radaelli, op de Audi Quattro uit 1981, en Craig Breen, nieuwe officiële M-Sport Ford-coureur in de World Rally. van de komende twee jaar, met zijn Ford Escort Cosworth, Franco Cunico, met de Subaru Impreza WRC, Paolo Diana, met de hypergevitamineerde Fiat 131 Racing, samen met Martin Passenbrunner, bijrijder van wijlen Christof Klausner, Simone Campedelli, met de BMW M3, Pierfelice Filippi, met de Lancia Stratos van de overwinningen van 1981, Tonino Tognana, met De Antoni en de Opel Ascona 1.9, Federico Ormezzano, met de Talbot Lotus en Tony Fassina, met de witte Stratos van vele triomfen. Pech voor Loris Capirossi, die bijna onmiddellijk tegen een nogal gewelddadige aanraking aanliep, waardoor de race van zijn Skoda Fabia R5 stopte.