Met een weer dat vandaag uiteindelijk Rallylegend in verrukking bracht, en met een enorm publiek, eindigde de tweede rallydag.Onder de "Historische", bevestigt Simone Brusori, met Lucia Valdiserra, op Porsche 911 Rs 3000 van 1985 zichzelf nog steeds leider na dag 2, zelfs als de San Marino-coureur Stefano Rosati, met Sergio Toccaceli, op Talbot Lotus van 1981 heel dichtbij blijft, iets meer dan 5 seconden. Sergio Galletti, met Cesare Richler Del Mare, in een Porsche Carrera Rs uit 1975 bevestigt op de derde plaats, meer dan 50 seconden van de leiding.
In de categorie "Mythe" nam de Franse kampioen Francois Delecour, samen met Sabrina De Castelli, in een Ford Sierra Cosworth 4X4, het commando over aan het einde van de tweede etappe en behaalde een geruststellende voorsprong van meer dan 20 seconden op Marcello Colombini uit San Marino, samen met Selva, met de BMW M3 E30, terwijl Carlo Boroli naar de derde plaats zakt, met Billy Casazza aan de rand, op Subaru Impreza 555, bestraft door een vertraging van een Time Control, die meer dan twee minuten kostte, maar met een duidelijke comeback. ......
Onder de krachtige auto's in de categorie "WRC", na de tweede etappe, is de Nederlander Erik Wevers, met Jalmar Van Weeren, in een 2006 Subaru Impreza WRC S12, de Deense Kristian Poulsen, met Ole Frederiksen, voor op Hyundai i20 Coupè WRC Plus van 2020 en de Zwitserse Mirko Puricelli, met Nicola Medici ernaast, in een Citroën DS3 WRC uit 2011, met de drie bemanningen in iets meer dan 13 seconden.
Onder de "originele" koninginnen uit het verleden die betrokken waren bij Rallylegend Heritage, springt aan het einde van dag twee de Fiat 131 Abarth uit 1977 van Sandro Giacomelli - Nicola Zancanella, winnaars hier twee jaar geleden, in het hoofd voor de zeldzame en prachtige 1975 Lancia Stratos door "Febis" - Osvaldo Finotti en Dino Fabbrica - Massimo Leonardo's 1974 Porsche 911.
EEN EXCLUSIEVE RALLYLEGEND: DE PREMIRE VAN DE DELTA S4 TRIFLUX
Evenement binnen het evenement, traditiegetrouw bij Rallylegend, een geweldige exclusiviteit: een gloednieuwe Lancia S4 werd aan het publiek getoond, beschreven en gestart: de Triflux-motor werd erop gemonteerd, een meesterwerk van de ingenieur Claudio Lombardi, vader van de Delta , voor een technische evolutie van de volumetrische compressor, die echter nooit in de race werd gebruikt. Evenals de aerodynamische ontwikkelingen in een sleutel uit 1987, die ook te bewonderen was op de S4 "triflux" op Rallylegend. Een goede 800 pk om op te rekenen in de asfaltversie, dankzij twee turbines met sequentiële supercharger. De promotor van het initiatief, Marco Gramenzi, presenteerde deze geweldige exclusive op Rallylegend, die plaatsvond op de stand van Sparco, met Miki Biasion, tolk van het hoogste niveau van de Delta S4.
VEEL KAMPIOENEN EN DE "BIG BOSS" CESARE FIORIO BIJ "WE ARE THE STORY - 1981-2021"
De bijeenkomst "We are history - 1981-2021" bij de hospitality Rallylegend opende met een grote verrassing, die Miki Biasion zichtbaar ontroerde. Verborgen onder een zeildoek lag de Opel Ascona 400 groep 4 waarmee de tweevoudig wereldkampioen zijn grote carrière begon en die Vito Piarulli, organisator van Rallylegend, met de flair van de grote jager van deze verhalen bij een verzamelaar vond en overtuigde de laatste om het naar San Marino te brengen.
De bijeenkomst ging vervolgens voor een groot publiek verder met interessante en zeer grappige verhalen van Cesare Fiorio, de grote leider van Fiat-Lancia-Ferrari, Maurizio Verini, Tonino Tognana, Michele Cinotto, Federico Ormezzano en Gabriele Noberasco, die herinner me Giorgio Leonetti, onlangs overleden, voormalig animator van de Tre Gazzelle-stal, door Pier Felice Filippi.
RALLYLEGEND PROGRAMMA: MORGEN, ZONDAG, AFSLUITING VAN DE RALLY EN AWARDS
De 19e editie van Rallylegend komt tot een einde, met de derde en laatste dag van de rally, gepland voor morgen, zondag 10 oktober, met twee ronden op The Legend (4.380 km) en finale aankomst in Rallylegend Village om 13.00 uur.