Menigten van mensen op de twee herhalingen van de speciale etappe "San Marino", de 19e Rallylegend die 's nachts wordt geopend. Een groot feest van fans vormde het decor voor de eerste uitspraken van de race die vrijdagavond laat eindigde.
Onder de "Historische", na de eerste 13 km race, leidt de Bolognese Simone Brusori, met Lucia Valdiserra aan de noten, aan boord van de Porsche 911 Rs 3000 van 1985, de eerste van een trio Porsches die "aangespannen" werden naar de tweede plaats, de altijd spectaculaire en praktische Stefano Rosati, met Sergio Toccaceli en hun onherleidbare Talbot Lotus uit 1981, slechts 4”6 achter. De andere twee Porsches, de RS uit 1975 van Galletti-Richler, op de derde plaats, en de 911 Sc uit 1981 van de andere San Marino-crew Baldacci-Zafferani, op de vierde plaats, staan iets verder weg in het klassement.
In de rangschikking van de "Mythen" is het voordeel van Carlo Boroli duidelijker, mede-gedreven door de expert "Billy" Casazza die met hun prachtige Subaru Impreza 555, die erin is geslaagd om voorlopig meer dan 16 seconden bij te houden, de Franse kampioen Francois Delecour, met Sabrina De Castelli aan boord, aan boord van de Ford Sierra Cosworth 4X4. De bemanning van San Marino, Marcello Colombini, sloot het podium af, met Marco Selva aan zijn zijde, zoals altijd zeer competitief met de tweewielaandrijving van hun BMW M3 E30. ........
Op de vierde plaats een koppel in de auto en in het leven, gemaakt door Giuseppe Messori en Antonella Caputo, met de zeldzame en interessante Mitsubishi Lancer Evo III groep A.
Veel pk's, de fascinerende WRC's en drie "Plus" die strijden in de "WRC", waar het voorlopig "Il Valli" is, met Cirillo aan de voet, die de dansen leidt met de Hyundai i20 WRC, voor iets meer dan drie seconden voor de "Plus" -versie van dezelfde auto, met de Deense Kristian Poulsen achter de wielen en Frederiksen aan zijn zijde, terwijl Cristian Milano, met Cottellero bijrijder, de eerste etappe afsluit op de derde plaats, met de Skoda Fabia R5, eerste in het klassement van deze categorie "errecinque" bij het debuut op Rallylegend.
De "Rallylegend Heritage", geselecteerde, zeldzame en prachtige historische auto's, zowel qua mechanica als kleurstelling van die tijd, zijn in plaats daarvan verwikkeld in een regularity race, waarin Dino Fabbrica nu aan de leiding staat, na etappe 1 van de race, met Massimo Leonardo op merkt op, op een Porsche 911 uit 1974, voor de Opel Manta 400 groep B uit 1982 van Coero Borga - Rappetti, en de Fiat 131 Abarth uit 1977 van Giacomelli-Zancanella.
HET RALLYLEGEND-PROGRAMMA: DE RALLY GAAT DOOR MET DE TWEEDE LEG
De rally gaat vandaag, zaterdag 9 oktober, vanaf het dorp om 13.30 uur verder met een lus van drie klassementsproeven die twee keer worden herhaald: I Laghi (km.3.900), La Casa (km.9.580), The Legend (km 4.380) ), met hergroepering in het stadion.
Afsluiting op zondag 10 oktober, met twee passages op The Legend (4.380 km) en finale aankomst in Rallylegend Village om 13.00 uur.