Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally Wervik 2022: Nabeschouwing van de wedstrijd.

De 12 Uren van Wervik, of korter de Rally van Wervik, is meer dan een klassieker. De 46ste editie zag op een stralende lentedag met Davy Vanneste een winnaar uit eigen streek.
Het was uitkijken naar het duel tussen de DG Sport Citroën C3 Rally 2 van Davy Vanneste en Kris D’Alleine, en het “Nederlandse” exemplaar van ex-F1 rijder Jos Verstappen en Harm Van Koppen.
De heren hadden ons in de Monteberg Rally al een wedstrijd om van te snoepen gegeven en Jos Verstappen ontpopte zich toen tot een ijverige en snelle leerling. De concurrentie in Wervik was met deze gewaarschuwd. Het was de gedoodverfde favoriet Davy Vanneste die, moeten we zeggen zoals verwacht, het beste van start ging. Verstappen volgde maar kreeg vier seconden, dan acht en nog eens zeven seconden aan de broek. Zo keek de Nederlander na de eerste lus al aan tegen een deficiet van 20 seconden. ......

Hij moest een tandje bijsteken, maar tegen een doorwinterde rallyman, en in het eigen hinterland van Davy Vanneste, was dat een risicovolle zaak. Het loonde alvast met een scratch voor Verstappen in de vierde proef maar helaas was het spelletje voorbij op KP5. Bij de tweede passage op de proef van Wervik ging Jos The Boss hard van de baan en reed een wiel van de wagen en had heel veel schade achteraan. De opgave was een feit. Bovendien moest op diezelfde vijfde proef de derde geplaatste, Victorien Heuninck, de Evo9 parkeren met een gebroken aandrijfas.
Dat onthoofde de wedstrijd een beetje want terwijl Davy naar een onbedreigde zege reed, schoven de beste Historic wagens op naar het podium. De posities zouden niet meer wijzigen. Bjorn Syx, met de BMW M3 in Groep A uitvoering, pakte de tweede plaats in de wedstrijd en de zege bij de Historics en de Youngtimers. Syx bezette de hele wedstrijd de kop van het Historic luik. De derde podiumtrede van het algemene klassement was voor Paul Lietaer en zijn Opel Ascona 400, winnaar ook van de klasse Oldtimer. Stefaan Prinzie en Sharon Vermeulen reden zich in de kijker door de Alpine A110 aan de voet van het podium te plaatsen.

Geven we nog mee dat Stefaan T’Joens en Greet Passchyn als winnaars van de Divisie 1-2 hun Evo X binnen brachten op een tiende plaats in deze Rally van Wervik, waar het tempo naar goede gewoonte zeer hoog lag. 

Geert Beauprez , het geluk bij een ongeluk.
Geert Beauprez is een van de ouderdomsdekens van de Vlaamse rally, een figuur die nauwelijks weg te denken is in de regionale rally. Zaterdag 11 juni leek een dramatische dag te worden voor hem in Wervik, maar dan had hij toch nog dat ene gelukje dat het verschil maakte in zijn leven. Zijn relaas vonden we op de sociale media. “Het werd een dag die ik me nog lang zal herinneren. Voor dochter Caro werd het de vuurdoop in Wervik op de Stock-Depot Fiesta. Ik stond die morgen op met drukkende borstpijn die maar niet overging, maar ik wilde me natuurlijk niet laten kennen. We gingen dus toch van start in Wervik. Niet echt slim, dat weet ik nu ook. Na de eerste proef werd de pijn nog erger en dan zwijg ik nog over de manier waarop ik de derde proef afhaspelde. Eens op de service ging het niet meer, en we besloten dan ook wijselijk om te stoppen.
Mijn vrouw en kinderen drongen er op aan om naar de spoeddienst te rijden. En wat een geluk... We kwamen net op tijd op de juiste plaats...Een hartinfarct terwijl ik bij de juiste mensen was! Met veel dank aan de dokters en het verzorgend personeel in het Jan Ypermanziekenhuis in Ieper voor de goede zorgen en de tweede kans die ze mij gaven. Het zet je wel met de voetjes op de grond! Daarom heb ik ook besloten om er nu definitief een punt achter te zetten en de rallyhelm voorgoed aan de haak te hangen.