Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally de Wallonie 2013 : Tuur Vanden Abeele Opnieuw met de Mitsu.

Na de geslaagde kennismaking in Landen werd in de 3de manche van het kampioenschap opnieuw gestart met de EVO7. “Was geplant, sowieso leent het snelle parcours rond Namen zich meer tot de hogere topsnelheid van de EVO, ook de verschillende haarspelden spelen het hogere koppel van een turbomotor in het voordeel” vertelde een ontspannen Tuur tijdens vrijdagnamiddag op de technische controle op in Parc Astrid. Van het voorspelde koude maar droog weekeinde was vrijdagnamiddag nog niets te bespeuren, “Regen, niet direct ideaal om vanavond de showetappe op de Citadel te rijden en dan zeker niet de afdaling op gladde kasseien. We gaan ons zeker niet laten verleiden tot show geven, de rally is nog lang en willen hier met een mooi resultaat zondag afsluiten.” analyseerde Isidoor de co van Tuur net voor de start in de Kazerne. Het team uit Marke zouden uiteindelijk op deze proef een niet te beste beurt maken owv problemen met de ALS en een leegloper na een steen te hebben geraakt op de afdaling. “Ok, onze tijd kon veel beter maar er is niets verloren. De omstandigheden waren niet ideaal en ik moest het gevoel met de auto terug een beetje zoeken. Morgen begint pas de rally.” Vertrouwde Tuur ons toe tijdens de service in het centrum van Jambes. Het mindere weer van Vrijdag had Zaterdag morgend plaats gemaakt voor het beloofde koude maar droog weer, zelfs een bescheiden zonnetje deed af en toe moeite, weersomstandigheden die ook in het voordeel speelde van Tuur en Isidoor. De 60ste tijd op Vrijdagavond was ondertussen al “hersteld” naar een 41ste plaats algemeen na de 1ste ronde. “We zijn de achterstand aan het ophalen. De proeven zijn fantastisch enkel de ophanging staat nog te hard. Ik durf daarom niet voluit te gaan. Na overleg met Peter Vandenbroucke van PEVATEC die onze auto onderhoud hebben we enkele aanpassingen gedaan wat ons serieus gaat helpen in de volgende ronde”, gaf een tevreden Tuur nog even mee tijdens de refuel welke owv van brandveiligheid net buiten de service zone moet gebeuren. Al van de eerste proef van de 2de ronde zakte de tijden met goed 1,2” de km en steeg het vertrouwen. Ook in de daarop volgende proeven zou de tendens zich aanhouden en blijft de piloot uit Marke zijn tijden verbeteren. Isidoor, net na de finish van de 11de proef Vedrin, “We staan nu 34ste, nog altijd niet daar waar we willen zijn maar met de aanpassingen heeft Tuur de auto nu volledig in de hand. Ik ben tevreden met zijn aanvallende rijstijl, weet dat deze auto een mini GrN is met slechts de minimale aanpassingen voor een rallywagen”. Ook voor de 3de ronde wordt de ophanging nog verder aangepast wat het Ghelamco team op de 28ste plaats algemeen brengt na dag 1. “Ik ben best tevreden, al is dit niet onze normale plaats in het klassement maar de auto staat nu volledig naar mijn hand en we hebben een mooie remonte kunnen maken. Morgen vliegen we er opnieuw in op de nog resterende 8 proeven”. Bevestigde een tevreden Tuur net voor de deugddoende nachtrust. Op Zondagmorgen werd er opnieuw met volle ambitie gestart om zover mogelijk naar voor te geraken maar op de 2de passage op Malonne met nog 3 proeven te gaan was het over en uit, “Een onderdeel van de ophanging is gebroken, we hebben zeker niets geraakt maar zo kunnen we niet verder. Super jammer, blijkbaar is deze rally mij niet gelegen. Doch ben ik tevreden over mijn prestatie met de bescheiden middelen die we hadden”. De huidige EVO7 gaat ondertussen weg en de vervanger staat reeds klaar. Welke het wordt blijft een verassing. Wait en see….