Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally de Wallonie 2013 : Van der Marel wint Ford Fiësta Trophy.

Afgelopen weekend, 26 tot en met 28 april, werd rondom het Belgische Namen de Rallye de Wallonie verreden. Een van de deelnemers was Timo van der Marel met een Ford Fiësta R2, vakkundig genavigeerd door Rebecca Smart. Van der Marel reed een bijzonder sterke wedstrijd en bekroonde die met de zege in de Ford Fiësta Trophy.

Zijn optreden bleef niet onopgemerkt: na afloop kreeg hij de BFO Flat Out Award overhandigd.De Rallye de Wallonie staat bekend als een van de moeilijkste wedstrijden van België. Een erg technische wedstrijd: bijna geen rechte stukken, alleen maar elkaar snelopvolgende situaties. Van der Marel ging in zijn klasse, de Ford Fiësta Trophy, de strijd rondom Namen aan met 17 andere deelnemers. “We doen dit jaar mee aan de Nederlandse en Belgische Ford Fiësta Sport Trophy. De Rallye de Wallonie is voor beide Trophy’s de eerste meetellende wedstrijd. In de Nederlandse Trophy is onze concurrent Kevin van Deijne.”Vrijdagavond vormde de showproef Citadel de aftrap. ‘Dat begon meteen al goed. We pakten de snelste tijd van alle R2-deelnemers en wonnen daarmee meteen een punt voor het Junior Kampioenschap,’ blikt Van der Marel terug. Na die eerste kilometers op snelheid samen ging de equipe dan ook met een goed gevoel naar het hotel. Zaterdag werden vervolgens 15 proeven verreden. ‘Technische, moeilijke proeven. Door het onvoorspelbare weer was het bijna onmogelijk om een goede bandenkeuze te maken. We kozen zaterdagochtend voor de veilige optie, opgesneden slicks, omdat er regen in de lucht hing. Desondanks wisten we onze voorsprong naar de concurrentie uit te bouwen tot een halve minuut. Arellano, ook met een Fiësta R2, zat wel voor ons, maar hij doet niet mee aan de Trophy. Zijn Fiësta heeft een ge-update motor, speciale benzine en een andere uitlaat.” Aan het eind van de dag had de equipe nog wel even een momentje. “Op de een-na-laatste proef maakten we een spin waar we goed mee wegkwamen. In de vierde versnelling achteruit door een dorp gaat niet altijd goed,” grijnst Van der Marel.Doordat directe concurrent Radoux op de laatste zaterdagproef met een kapotte motor uitviel, begonnen Van der Marel en Smart op zondag met een voorsprong van 1 minuut en 14 seconden aan de resterende acht proeven. Althans, dat was de veronderstelling. “Het is een raar verhaal. Zaterdag werd proef zeven geneutraliseerd. Wij waren de eersten die om moesten keren en via een andere weg naar de volgende proef moesten rijden. Achter ons volgden de resterende rijders, waaronder die van de Trophy. Hoewel de omrijdroute langer was, bleef de rijtijd hetzelfde. Het gevolg was dat wij, Van Deijne en een aantal Belgische rijders te laat bij de volgende tijdcontrole aankwamen. Rebecca en ik kregen een tijdstraf van 1m20s. Later werd die straf terecht weer kwijtgescholden. Op zondag kregen echter alleen Van Deijne en ik die tijdstraf alsnog terug, de Belgen die te laat waren niet. Dus ineens bleek dat we tegen een achterstand van 6 seconden aan keken. We zijn er nog even goed voor gaan zitten en reden uiteindelijk met een voorsprong van 12 seconden op de tweede Trophy-rijder en als 27ste algemeen over het finishpodium,” blikt Van der Marel terug.Een knappe prestatie, die niet onopgemerkt bleef. “Ons optreden werd beloond met de BFO Flat Out Award. Deze prijs wordt uitgereikt aan de meest opvallende prestatie van de rally. De prijs houdt in de dat we gratis mogen inschrijven voor de volgende wedstrijd, dat is voor ons de Sezoensrally in 18 mei,” aldus Van der Marel.De equipe kijkt terug op een geslaagd weekend. “De proeven hier zijn heel erg mooi en uitdagend. Het is jammer van de tijdstraf, maar we zijn blij dat we toch de Trophy’s op onze naam hebben weten te zetten. Bovendien is de BFO Award echt een kroon op ons werk. Dit hadden we niet alleen kunnen bewerkstelligen. We bedanken dan ook MCC Sport voor de fantastische service, de auto heeft zich perfect gehouden, en onze sponsors voor het mogelijk maken van onze deelname,” besluit Smart.Einduitslag Rallye de Wallonie 2013 – Ford Fiësta Trophy1. Van der Marel/Smart 2. Sougnez/Mawet (+12,5 s) 3.Dedouaire/Antoine (+24.6 s) 7. Van Deijne/Scholtalbers (+4m10s)Stand Ford Fiësta Trophy België 20131. Van der Marel/Smart (20 pt) 2. Sougnez/Mawet (18 pt) 3. Dedouaire/Antoine (16 pt). 4. Van Rompuy/Debue (15 pt) 5. Bouillon/Driesken (14 pt) 6. Seminara/Hottelet (13 pt) 7. Van Deijne/Scholtalbers (12 pt)Stand Ford Fiësta Trophy Nederland 20131. Van der Marel/Smart 2. Van Deijne/Scholtalbers