Rallylegend komt steeds dichterbij en de lijst met grote namen die prestige zullen toevoegen aan de negentiende editie van het San Marino-evenement blijft groeien. Tweevoudig wereldkampioen rally Miki Biasion zal opnieuw aanwezig zijn op Rallylegend, nu een tweede thuis voor hem, en zal aan het stuur zitten van een World Rally Car, 'nieuw' voor hem. De details van zijn deelname moeten nog worden bepaald.
De Uruguayaanse kampioen Gustavo Trelles, in het verleden meervoudig wereldkampioen rallyproductie, wilde Rallylegend niet missen en zal samen met de trouwe navigator Jorge Del Buono aan boord van een groep A Subaru Legacy klimmen.
Italië zal zeer goed vertegenwoordigd zijn, ook ter ere van het feit dat het land in 2021 opviel op het wereldwijde sporttoneel. Twee grote sterren uit de jaren 80 keren terug naar Rallylegend, namelijk Tonino Tognana, 1982 Italiaans rallykampioen aan boord van zowel de Ferrari 308 GTB als de Lancia 037, die samen met Massimo De Antoni zal aansluiten bij een groep 2 Opel Ascona 1.9 Groep 2, en Federico Ormezzano, die een show zal geven aan boord van de legendarische Talbot Lotus, een auto waarmee hij altijd geweldige dingen kon doen. .....
De Italiaanse rallykampioen van 2000 en 2005 Piero Longhi is een andere fan van Rallylegend en zal aanwezig zijn met een prachtige (voormalige Solberg) Subaru Impreza WRC.
DE SAGA VAN DE GROEP B-WAGENS EN DE TRIFLUX-MOTOR, NOOIT GEBRUIKT DOOR LANCIA, BIJ RALLYLEGEND
Vijfendertig jaar geleden kwam er een einde aan het tijdperk van Groep B, toen de Internationale Federatie de categorie te machtig en gevaarlijk vond. In de loop van de tijd zijn de geschiedenis en aantrekkingskracht van wat voor die tijd een extreme grens van rallytechniek was, bewaard en doorgegeven.
Om de voertuigen van Groep B te vieren, zal Rallylegend 2021 een flink aantal Lancia S4-, Peugeot 205 T16-, Audi Quattro-, Ford RS 200- en Metro R4-modellen, de koninginnen van deze categorie, samenbrengen in San Marino. Een evenement binnen het evenement - een Rallylegende traditie - zal de presentatie zijn van een gloednieuwe Lancia S4 compleet met Triflux-motor, een kunstwerk van ingenieur Claudio Lombardi, de vader van Delta. Hij zal Rallylegend bijwonen samen met Cesare Fiorio, sportief directeur van het meest succesvolle Lancia-team aller tijden, en Miki Biasion. De motor vertegenwoordigde een technische evolutie van de volumetrische compressor, maar werd nooit gebruikt in een race. Zo ook de aerodynamische ontwikkelingen uit de periode van 1987, die te bewonderen zijn op de S4 “triflux” bij Rallylegend. Zijn 800 pk werd ontketend in de wegversie, dankzij twee turbines met sequentiële supercharger, die hun ‘stemmen’ zullen laten horen tijdens Rallylegend.