Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally de Wallonie 2013 : Van Woensel mikt op de Top 10 .

Na het debuut met de nieuwe BMW 130i in de TAC Rally, staat Chris Van Woensel dit weekend aan de start van zijn lievelingsrally, de Rally van Wallonië. Op het snelle, vloeiende parcours kunnen Chris Van Woensel en copilote Justine Demeestere het vermogen van hun zescilinder laten spreken. Na de vroege opgave in de Rally van Haspengouw, is de achtervolging in het kampioenschap ingezet.

Chris Van Woensel zorgde in het verleden al vaker voor verrassingen in de Rally van Wallonië. In 2002 zette hij de WRC’s voor schut door in de gietende regen met een Subaru Impreza Gr.N de wedstrijd te winnen. Ook met de Nissan 350Z reed de Yokohama-piloot aan de leiding in Namen, tot de mechaniek er anders over besliste.

“Vorig weekend werden we, samen met de andere oud-winnaars van de wedstrijd, nog eens in de kijker gezet tijdens een feestavond voor de 30ste verjaardag van de Rally van Wallonië. Een tof initiatief van de organisatoren,” vertelt Chris. “Maar, vrijdagavond staat alles in het teken van de sportieve strijd. Het blijft onze doelstelling om zo hoog mogelijk te finishen, als het kan dicht bij de WRC’s en in de top 10. Op de proeven rond Namen biedt het asfalt meer grip dan in Tielt, zodat we het vermogen en het koppel van onze BMW beter aan de grond moeten krijgen.”

In Tielt kampte Chris aanvankelijk met remproblemen. De verklaring is verrassend…

“De remmen zijn… te goed! De BMW heeft niet veel gewicht achteraan en daardoor kregen we de remmen niet op temperatuur. De remmen zijn in feite te groot, waardoor de achterwielen makkelijk blokkeerden in zware remzones. Maar, we hebben destijds met de Nissan geleerd hoe we dat op kunnen lossen. Normaal zou het dit weekend opgelost moeten zijn.”

Met meer vertrouwen in de remmen, zullen Chris en Justine in Namen voluit op zoek gaan naar een plaats in de top 10.