Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC / Aarova Rally 2020: Eerste zege bij de juniors voor Charles Munster.

Charles Munster heeft met zijn Peugeot 208 Rally4 het juniorenklassement in de Aarova Rally gewonnen, de tweede wedstrijd van het Jobfixers Belgian Rally Championship. Een dubbele primeur: niet alleen is het de eerste juniorzege van de negentienjarige Belgische Luxemburger, het is eveneens de eerste zege van de Peugeot 208 Rally4 in België. En dat bij de eerste deelname! Minder goed verging het Grégoire Munster (Hyundai i20 R5). In bijzonder moeilijke omstandigheden gleed hij in de eerste klassementsrit van de baan en kwam zijn wagen vast te zitten in een veld. Henri Schmelcher (VW Polo GTI R5) begon eerder voorzichtig maar omzeilde alle valstrikken om uiteindelijk als 18e te eindigen.

De aanhoudende regen in Oudenaarde en omstreken zorgden voor een verraderlijk en bij wijlen chaotisch wedstrijdbegin. Voor Charles Munster waren die omstandigheden omwille van zijn hoge startnummer zo mogelijk nog moeilijker. Maar de opgedane ervaring met de Peugeot 208 Rally4 in de voorbije buitenlandse wedstrijden kwam hem ten goede. Charles Munster begon met een snelste tijd in de juniorencategorie en wisselde tot de vijfde klassementsrit meermaals de koppositie met Gilles Pyck om vanaf dan de wedstrijd succesvol te controleren en de leiding niet meer uit handen te geven. Charles Munster besloot een sterke wedstrijd met een eerste zege in het juniorkampioenschap en bezorgde Peugeot een primeur door bij het eerste aantreden van de Peugeot 208 Rally4 op Belgische bodem meteen succesvol te zijn. .....

Na twee wedstrijden komt Charles Munster aan de leiding van het juniorkampioenschap. “De omstandigheden waren bijzonder moeilijk en dus begon ik eerder voorzichtig aan de wedstrijd. Vanaf de vijfde klassementsrit verhoogde ik het ritme, maar toen Gilles Pyck in diezelfde rit van de baan ging schakelde ik meteen twee tanden terug, kon ik beginnen met controleren en reden we ondanks die voorzichtige aanpak nog vier snelste tijden in onze categorie. Uiteraard ben ik zeer blij met deze eerste juniorzege. Ik voelde me ook de ganse tijd enorm comfortabel in de Peugeot 208 Rally4. In vergelijking met de Rally Mont Blanc van enkele weken geleden kregen we nu een totaal ander parcours voor de wielen geschoven. Ik heb de wagen zowel op verhard als onverhard bestuurd. Ik heb heel veel vertrouwen in die wagen.”

Grégoire Munster en Louis Louka (Hyundai i20 R5) haalden de finish in Oudenaarde niet. Na zeven opeenvolgende feilloze wedstrijden maakte de eenentwintigjarige Munster op een spekgladde kasseistrook een zeldzame fout. “De omstandigheden in die eerste rit waren bijzonder verraderlijk. Op een kasseistrook heb ik iets te laat geremd waarna de wagen niet meer te stoppen was en op een veld terecht kwam. In normale omstandigheden zou ik gewoon verder hebben kunnen rijden, maar omwille van de overvloedige regenval van de voorbije dagen lag het veld er bijzonder zwaar en zompig bij. We hebben heel even geprobeerd maar zagen al snel in dat we niet wegraakten. Zulke dingen gebeuren wanneer je snel wil gaan en daarbij de limiet gaat opzoeken. Dat is ook de essentie van onze sport: snel rijden en de limieten opzoeken. Doe je dat niet dan kan je niet snel gaan en dan kan je jezelf als rijder ook niet verbeteren. Desondanks blijft het jammer omdat we, in de 8 km die we gereden hebben, aanvoelden dat er nog een ruime verbeteringsmarge voor de afstelling op de Belgische wagen mogelijk was. Het feit dat we de rally niet hebben kunnen uitrijden is op dat vlak een gemiste kans. Ik wil dan ook mijn excuses aanbieden aan het team en al mijn partners.”

In de Condroz Rally van vorig jaar bestuurde Henri Schmelcher voor het eerst de VW Polo GTI R5. De wedstrijdomstandigheden van toen waren vergelijkbaar met die van gisteren. Ook in de Rally van Haspengouw en in de rally van Hannuit, een wedstrijd die Schmelcher won, moest hij telkens in moeilijke omstandigheden de baan op. “Als ik op mijn voorbije rally’s terugblik stel ik vast dat ik eigenlijk nog nooit met de VW Polo in droge, zeg maar normale wedstrijdomstandigheden gereden heb. Dat was ook gisteren niet het geval. Na 7 maanden geen rally meer gereden te hebben besloot ik om voorzichtig te beginnen om nadien het tempo wat op te drijven waardoor ik regelmatig tijden in de buurt van de top-15 kon rijden. Onderweg zag ik heel veel slippers waardoor ik besloot om de wedstrijd proberen uit te rijden en de wagen op de weg proberen te houden. Al bij al ben ik tevreden over mijn wedstrijd. Net als de voorbije rally’s kreeg ik ook nu weer een uitstekende wagen in handen. Ik heb mij goed geamuseerd, maar kijk toch ook uit naar een gewone en droge wedstrijd.”

Foto Jobfixers BRC