Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

TAC Rally 2013: Wedstrijdverslag BRC Historic .

De 40ste TAC Rally, de tweede manche van het Yokohama Belgian Historic Rally Championship 2013, werd gewonnen door Didier Vanwijnsberghe. Voor de autohandelaar uit Waregem was dit de zesde recordzege bij de historics in Tielt.

Het aangekondigde duel tussen Robert Droogmans, winnaar in Haspengouw, en Didier Vanwijnsberghe, recordhouder in Tielt, duurde welgeteld drie proeven. Op de klassementsproef ‘Oosthoek’ werd eerste leider Droogmans verrast door grind op de baan, waardoor hij aan lage snelheid in een gracht sukkelde. De schade aan de wagen was minimaal, maar de Escort stak te diep om verder te kunnen. Vanwijnsberghe (Escort Mk 2 BDA) nam vooraan de leiding over en stond die niet meer af.

“Nummer zes is binnen! Jammer dat de strijd met Robert niet langer duurde. Na zijn opgave zijn we tempo blijven rijden, maar risico’s hebben we niet meer genomen,” vertelt Didier die dit jaar opnieuw voor een streekgebonden programma kiest.

Dirk Deveux, onderweg met een nieuwe motor in zijn Porsche 911, eindigde op ruim twee minuten als tweede. “Deze wedstrijd was de voorbije vier jaar telkens mijn zwarte beest. Ik ben daarom zeer tevreden om eindelijk nog eens het einde te halen. Voor de overwinning kwam ik te kort, zodat ik mij beperkte tot het consolideren van mijn plaats. Hiermee zijn we terug in de running voor de titel,” besluit Dirk Deveux.

Chris Debyser had het de Porschist zonder de motorstoringen op zijn Escort Mk2 misschien wel iets moeilijker kunnen maken, maar nu moest hij zich beperken tot het verdedigen van zijn derde plaats tegenover Geert Vandoorne (Escort Mk1 BDA). Deze laatste tankte vertrouwen op het droge parcours en heroverde zijn plaats in de kopgroep na enkele mindere resultaten. Vandoorne kon zijn prestatie net niet verzilveren met een podium nadat hij één minuut verloor met een geblokkeerde gaskabel.

Thuisrijder Kevin De Stoop, voor de derde maal op pad met de Cuckoomobile SMS 002 Ascona B, tekende voor een erg knappe vijfde plaats. Bovendien werd hij ook eerste Opelist nadat Tom Tytgat (Manta A, koppeling) en Rainer Hermann (Ascona 400, motor) halfweg de dag opgaven.

Christophe Kerkhove (Porsche 911) was niet helemaal tevreden over zijn zesde plaats en de prestaties van zijn krachtbron, maar het leverde hem wel de leiding op in het BRC Historic kampioenschap. Een schrale troost voor de Oost-Vlaming.

Kerkhove werd op de voet gevolgd door Kurt Vanderspinnen (Escort MK1) die zijn zinnen had gezet op de top 5, maar door problemen met de ontsteking, versnellingsbak en een kleine schuiver werd het plaats zeven. Normaal hadden we ook Thomas Vauterin (Escort MK2) in dit gezelschap verwacht, maar motorpech verknalde zijn wedstrijd.

Bram Fonteyne (Volvo 242) bevestigde zijn prestatie van Landen met een 8ste plaats in Tielt, terwijl Danny Vancoillie (Ascona B) ontgoocheld negende eindigde nadat hij de ganse dag allerlei kleine mechanische pech kende. Aan de rand van de top 10 won Danny Kerckhof, ondanks een stevige schuiver zonder erg, het BMW E21 duel van de te traag gestartte Geert Glorieux.

Reacties en persberichten zijn welkom op This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.