Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

ConXion Omloop van Vlaanderen 2019: Problemen met de ophanging nekt Patrick Snijers.

Patrick Snijers en Grégoire Munster (Porsche 997 GT3) hebben vrijdagavond in de tweede klassementsproef van de ConXioN Omloop van Vlaanderen moeten opgeven. Problemen met de ophanging lagen aan de basis. Een herstart zat er zaterdagochtend niet in omwille van de niet beschikbaarheid van de juiste wisselstukken.    

Patrick Snijers en Grégoire Munster hadden echt uitgekeken naar de start van de 60ste ConXioN Omloop van Vlaanderen. Snijers omdat hij bijzonder veel goesting had om zijn Porsche opnieuw de sporen te geven, Munster omdat hij klaar was om Snijers over de West-Vlaamse wegen te gidsen. Helaas was hun samenwerking een kort leven beschoren.   

“We begonnen eerder op een rustige manier, zonder forceren aan de wedstrijd en reden op de eerste proef de 11de tijd en waren beste GT,” zegt Patrick Snijers. “Op de tweede proef vertrokken we iets feller. Met slicks in de regen was het niet makkelijk maar alles verliep vlot tot op een kilometer of drie van de finish. Eerst dacht ik dat we lek waren gereden maar dat bleek niet zo te zijn. In de assistentiezone werd duidelijk dat er iets was afgebroken aan de ophanging. Er is een balk die onder de motor doorgaat, een centrale steun zeg maar, waar de motor gedeeltelijk op rust. Dat frame is ook het aanhechtingspunt voor de armen die naar de wielen gaan om die op de juiste plaats te houden. .....

Eén van die ophangingspunten is gewoon afgebroken.”   “Het is heel vreemd want onderweg hebben we niets geraakt.  Dat bleek ook uit analyse van de onboardbeelden” zegt Patrick Snijers. “We hebben enkel een ‘klopje’ gehoord, dat is alles. In de weg was er een klein putje, iets wat je tijdens een wedstrijden duizenden keren meemaakt. Het team heeft geprobeerd om de Porsche te herstellen maar het stuk bleek niet beschikbaar. Het is dan ook een onderdeel dat eigenlijk niet stuk gaat. Tot gisteren dus. Het is jammer voor de fans, voor mijn sponsor Yves Maes, voor mezelf maar ook voor Grégoire Munster. Hij had zich prima voorbereid op zijn taak als corijder. Hij gaf de nota’s op een duidelijke, rustige manier aan. Spijtig dat hij zijn werk niet heeft kunnen afmaken. De professionaliteit die hij aan de dag legde om de nota’s op punt te stellen was prima.”