Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Ypres Historic Rally 2019 : Europese top neemt het op tegen lokale streekpiloten. Last minute inschrijving van een legendarische "Lancia 037" op naam van Ville Silvasti.

De Historic Rally Ypres start dit jaar op de markt en dit zullen we zeker en vast geweten hebben want de belangrijkste tenoren van het Europees kampioenschap staan aan de start. Deze piloten gaan het opnemen tegen de streekpiloten die maar al te graag pronken op het podium na de finish. De parkoerkennis van de lokale rijders zal zeker en vast doorwegen t.o.v. de buitenlanders , maar we weten allemaal dat het parkoer rond Ieper een slijtageslag kan zijn en diegene die de finish halen altijd eeuwige roem krijgen. 

Op dit moment staat de teller op 36 FIA piloten en 21 nationale piloten. Bovendien hebben we nog een late inschrijving kunnen constateren van Ville Silvasti die een Lancia 037 aan de start brengt. 

In categorie 4 kan Daniel Alonso zich zeker op het voorplan werken. De motivatie is duidelijk aanwezig bij de Spaanse Ford Sierra Cosworth-rijder, na onder andere de tweede plaats in Asturië. Wat de concurrentie betreft, wordt het voor Alonso vooral uitkijken naar zijn landgenoot Antonio Sainz (Subaru Legacy), tweede in de tussenstand, en voor de Lancia Delta Integrale van "Lucky", genavigeerd door Fabrizia Pons, destijds copilote van Michèle Mouton in het Wereldkampioenschap. Er is ook nog die andere Cosworth'er Tim Jones(GB). Valter Jensen kan van zijn kant belangrijke punten scoren voor het kampioenschap aan het stuur van zijn vertrouwde BMW M3, waarmee hij vorig jaar de titel veroverde. Carlo Fiorito wil punten scoren met zijn BMW 2002 Ti. .....

Maar ook de rijders uit categorie 3 kunnen een belangrijke rol gaan opeisen. Neem nu Karl Wagner, duidelijk in de winning-mood na zeges in de Vltava Rallye (Tsjechië) en Asturië (Spanje), de twee vorige manches van het EK. Zijn voornaamste opponenten worden Pentti Veikkanen (Porsche) en Klaus Wilkman (Triumph TR7 V8), of de top-3 in de tussenstand. Flying Finn Esa Peltonen brengt net als zijn landgenoot Teuvo Hamalainen een Toyota Starlet aan de start, die heel spectaculair over de klassementsproeven wordt gejaagd.
Voeg daar nog Escort-rijders Arnaud Choquet (Fr) en Fernando Dalmeto (Sp) aan toe, en meteen hebben we een resem kandidaten voor een dichte ereplaats of eventueel wat meer.

Hongaar Laszlo Mekler(Alfa Romeo) kan in categorie 2 mits een goed resultaat doorstoten naar de leiding in de tussenstand. Concurrentie komt voor hem misschien wel uit eigen land en renstal, met Zoltan Sardi in een gelijkaardige bolide. Anders Johnsen en Maurizio Pagella, beiden met Porsche, kunnen met een sterk resultaat de top 5 van het EK binnen duiken. Of zorgt de Italiaan Mirko Acconciaioco voor een verrassing met zijn Porsche? 
Ook opvallend is de aanwezigheid van de Est Mattïk Villa, die een VAZ 2101 op het startpodium brengt, in onze contreien gekend als de Lada.

En in categorie 1 kan de spannende strijd tussen Antonio Parisi(Porsche) en Ernie Graham(Ford Escort) zich verder zetten in de Ypres Historic Rally. Misschien kan de Fin Elias Kvitilia (BMW 2002 Ti) hier voor de klassieke derde hond spelen.

De Europese tenoren gaan de uitdaging niet uit de weg in Ieper, waar de lokale specialisten toch als favoriet van start gaan. Hun parcourskennis is al jaren doorslaggevend gebleken, al deed Mats Van den Brand vorig jaar een serieuze gooi naar de zege. Het is al van 2015 geleden dat een buitenlander op het podium stond, meer bepaal de Franse Nordist Frederic Chambon. De lokale rijders zijn misschien favoriet, maar het zal de strijd om de Europese punten niet minder boeiend en belangrijk maken.