Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC / Rally de Wallonie 2019: Patrick Snijers moet tevreden zijn met een 8ste plaats.

Patrick Snijers en Davy Thierie zijn met hun MAES Containers VW Polo R5 van BMA als achtste geëindigd in de rally van Wallonië, de vierde van in totaal negen manches van het Jobfixers Belgian Rally Championship 2019. Snijers deed het afgelopen weekend het nodige vertrouwen op maar een slipper tegen een hooibaal en een verkeerde bandenkeuze op zaterdag zorgden ervoor dat Patrick Snijers en Davy Thierie tevreden moeten zijn met de achtste plaats.
 
Met een tiende en een vijfde tijd op de esplanade van de Citadel van Namen begon Patrick Snijers aan de rally van Wallonië. Zaterdagochtend begon de rally in natte weersomstandigheden. Snijers begon met een vijfde tijd maar werd in de volgende rit verrast door aquaplanning. “Het parcours lag er bijzonder vuil bij. Toen ik remde begon de wagen te glijden en botsten we tegen een hooibaal. Davy en ik waren passagiers. Er was niets aan te doen. Behalve wat carrosserieschade was de wagen in orde. In de volgende rit deden we vooraan opnieuw mee en waren we slechts drie seconden trager dan de snelste tijd. Maar het gat was gevallen en om tegen zo’n ontzettend hoog tempo als hier gereden werd de kloof met de concurrentie proberen te dichten was onbegonnen werk. In de tweede ronde besloot ik om opgesneden slicks te monteren. Jammer genoeg begon het te regenen en verloren we opnieuw wat tijd. Voor de laatste ronde van vier klassementsritten kozen we regenbanden maar ook dat was de verkeerde keuze want de voorspelde regen bleef uit en het parcours droogde op.” ......

Patrick Snijers en Davy Thierie sloten de tweede wedstrijddag af als achtste. Een positie die ze tijdens de derde dag niet meer wisten te verbeteren. “De eerste ronde was niet al te best. In vergelijking met gisteren waren de klassementsritten veel strakker en minder vuil. Tijdens de assistentie hebben we de afstelling wat aangepast wat meteen een beter gevoel gaf. Helaas bleef de loterij van de bandenkeuze aanhouden en stonden we deze namiddag, net als vele andere rijders, opnieuw op de verkeerde banden. Zowel Davy als ik hebben het gevoel dat we bijzonder hard gereden hebben maar dat blijkt niet uit het resultaat. Misschien willen we té graag en zijn we té agressief. Net als vorig jaar waren we ook dit jaar het snelste aan het ronde punt van Naninne. Als ik zie hoe ik daar het ronde punt neem dan lijk ik wel een opa. De werkelijkheid is dat ik daar een seconde win op alle andere rijders en ik net zeer efficiënt ben. Het goede nieuws is dat we opnieuw een volledige wedstrijd met de R5 op de teller hebben en dat we klaar zijn voor de rally van Bocholt. Die wedstrijd heeft me altijd goed gelegen. Ik kijk er nu al naar uit.”
 
Davy Thierie sluit zich bij de analyse van Patrick Snijers aan. “De waaiers en de snelle stukken gaan steeds beter en beter. Het probleem is dat we te laat remmen waardoor we niet klaar zijn om op het gas te gaan om de bocht te verlaten. Dat is een werkpunt voor de volgende wedstrijden want daar kunnen we nog heel wat tijd winnen.”