Newest pictures

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2024

STADEN RALLY 2024

TBR RALLY 2024

YPRES RALLY 2024

WERVIK RALLY 2024

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC / EBR 2018 : Hermen Kobus wint de R5 Challenge, de titel in de Benelux Rally Trophy en het Nederlands kampioenschap!

East Belgian Rally 2018 Hermen Kobus en Erik de Wild hebben hun opdracht in de East Belgian Rally met glans volbracht. Het Skoda-duo kwam aan de start om hun Nederlandse rallytitel te verlengen en dat hebben ze gedaan. Toch was het een zenuwslopende wedstrijd voor de titelverdedigers. 

Na zijn overwinningen in de ELE Rally, de GTC Rally en vooral de Hellendoorn Rally, was het vertrouwen groot bij Hermen Kobus. De set-up die zo goed werkte in Hellendoorn zou ook in de Belgische Oostkantons voldoende vertrouwen moeten geven om mee te strijden met de snelste Belgen... "Maar, ik had in Ieper al gemerkt dat het niveau in België niet te vergelijken is met het tempo dat we in Nederland rijden. Het is heel moeilijk uit te leggen. In Hellendoorn had ik een fantastisch gevoel in de auto, maar in het Belgisch kampioenschap ligt het niveau veel hoger, waardoor je grenzen moet verleggen. Toen ik hier in 2015 won, had ik al twee jaar in het Belgisch kampioenschap gereden. .....

Ik ben ervan overtuigd dat ik dat tempo ook wel aan kan, maar dan moet je het ganse seizoen op dit niveau kunnen rijden. Als je ziet hoe snel de jongeren Bedoret en Fernémont zijn, dan is het zeker haalbaar. Maar, we concentreren ons op de doelstelling van dit weekend: de Nederlandse titel."

Stelselmatig nam Hermen Kobus afstand van Bob de Jong, terwijl Kevin Van Deijne op ruimere afstand volgde. Finishen was voldoende om zijn tweede Nederlandse titel veilig te stellen, maar de mechaniek van de Skoda Fabia R5 maakte het toch nog spannend.

"Halfweg de wedstrijd merkte ik dat het differentieel vooraan haperde. De transmissie begon steeds meer lawaai te maken. Ik was bang dat we de versnellingsbak helemaal stuk zouden rijden, maar in samenspraak met het team beslisten we toch verder te rijden. We hebben de motor wel wat minder agressief gezet, om de transmissie te sparen. Ik nam geen risico's meer. Het differentieel vooraan maakte steeds meer lawaai en de laatste kilometers waren zenuwslopend, maar we hebben de finish gehaald, bovendien op een mooie 6de plaats, als eerste Nederlands team. Dat was voldoende voor de Nederlandse titel! Ik wil zeker al onze partners en sponsors bedanken voor de steun. Na de R5 Challenge, de titel in de Benelux Rally Trophy, zijn we ook weer Nederlands kampioen!"